Теория логотипа Супермена лучше объясняет, почему актерский состав «Наследия» такой большой
Имя актера |
Подтвержденная роль в «Супермене: Наследие» (на данный момент) |
---|---|
Дэвид Коренсвет |
Кларк Кент/Супермен |
Рэйчел Броснахэн |
Лоис Лейн |
Нэйтан Филлион |
Гай Гарднер/Зеленый Фонарь |
Эди Гатеги |
Мистер Потрясающий |
Изабела Мерсед |
Девочка-ястреб |
Мария Габриэла Де Фария |
Анжела Спика/Инженер |
Энтони Кэрриган |
Метаморфо |
Николас Холт |
Лекс Лютор |
Наличие такого большого количества признанных героев в дебютном фильме франшизы явно необычно для жанра супергероев и может вызвать опасения по поводу того, насколько загруженной может стать в результате работа Супермен: Наследие. Однако эта теория прекрасно объясняет, почему так много подтвержденных актеров необходимо, чтобы установить тот факт, что DCU будет более живым, чем это было в дебютах других кинематографических франшиз. Это подчеркивает тот факт, что общие кинематографические вселенные, особенно в жанре супергероев, больше не являются совершенно новыми концепциями, и зрителям их легче сразу понять.
Другое преимущество заключается в том, что DCU сразу же сможет извлечь выгоду из общего успеха фильмов, в которых участвуют несколько громких имен. Фильмы «Мстители» и небольшие совместные фильмы, такие как Бэтмен против Супермена: На заре справедливости и Капитан Америка: Гражданская война, также стали успешными частями своих франшиз. концепция больше не является подавляющей. Будет ли эта теория Супермен: Наследие правдивой, еще неизвестно, но ее части сочетаются невероятно хорошо.
What Can We Learn from DC Comics Logo Design
The transformation of the DC Comics logo design over the years is not merely a visual chronicle; it’s a treasure trove of insights and learnings for graphic designers. From its inception to its latest iteration, the evolution of the logo encapsulates lessons in design principles, branding strategy, and cultural alignment. In this section, we’ll delve into five key lessons that we can glean from the fascinating journey of DC Comics logo design, providing valuable takeaways for every graphic designer looking to elevate their craft.
Adaptation to Cultural Shifts
DC Comics logo design’s ability to adapt and align with cultural shifts demonstrates how a brand can remain relevant. Whether it’s the modern minimalist approach of the 1970s or the dynamic and futuristic design of the early 2000s, the logo has evolved with the times. This highlights the importance of understanding cultural context and designing with a finger on the pulse of societal trends.
Brand Consistency and Evolution
Even though the logo has seen multiple redesigns, there has always been a thread of consistency. The recognizable «DC» has remained a constant element, ensuring that the brand is identifiable through its transitions. This teaches us that while it’s essential to evolve, maintaining core elements that resonate with the brand’s identity is equally crucial.
Emotional Resonance
The different designs of the DC Comics logo have all aimed to evoke specific emotions, whether it’s excitement, nostalgia, or innovation. Designing with emotional resonance in mind is a powerful strategy that ensures a deeper connection with the audience. It’s not just about what looks good; it’s about how it makes people feel.
Balancing Simplicity and Complexity
The DC Comics logo design journey exhibits a masterful balance between simplicity and complexity. The designs have ranged from intricate emblems to sleek minimalist creations, each serving its purpose for the era it represents. Learning to strike this balance allows for a versatile and adaptive design strategy.
Incorporating Symbolism with Purpose
The use of symbols like stars, colors, and typography in the DC Comics logo design has always served a purpose. They weren’t just decorative elements but carried specific meanings and associations. Incorporating symbolism with clear intent can add depth to a design, making it more engaging and meaningful.
The lessons embedded in the DC Comics logo design are both timeless and timely. They offer a view into the art and science of logo design, where creativity meets strategy, and aesthetics align with purpose. As designers, absorbing these insights can enhance our approach to crafting logos that not only look appealing but resonate deeply with the audience. Whether a seasoned designer or a budding talent, the exploration of the DC Comics logo design serves as an inspiring case study that bridges the past and the present, tradition and innovation, in a way that continues to captivate and instruct.
The DC Omniverse has a new biggest bad (spoilers for Justice League Incarnate #4)
While post-Dark Nights: Death Metal it appeared DC was reestablishing the leveled-up Darkseid as the Omniverse’s most dangerous threat … «Darkseid is … the end» (as he says in Infinite Frontier #0) … it turns out there is something worse than the end — nothing at all
That’s how DC is rebranding the Great Darkness, a concept first introduced in the seminal Legion of Super-Heroes: The Great Darkness Saga, as a nihilistic entity that’s been behind all the significant threats to the DC Multiverse and now Omniverse since well, forever, retroactively speaking, of course.
In other words, before there was a multiverse, there was nothing at all, and as explained in February 1’s Justice League Incarnate #4, the sentient (and badass) embodiment of that absolute nothingness the Great Darkness has been trying to get back to that original state for all time, with brand name DC villains like Darkseid, the Anti-Monitor, Superboy-Prime, the Batman Who Laughs/Darkest Knight, and even Watchmen’s Doctor Manhattan all being unwitting pawns in its schemes.
But the Omniverse has a natural immune system defense; antibodies to fight off being returned to nothingness — meaning superheroes, of course, and specifically the «prime» versions of superheroes on Earth-0/Prime.
Interestingly, this brand-new rejiggering of DC Crisis and significant events reads as something of another and the latest attempt by the publisher to make its long and often confusing and contradictory history all fit together as part of a single narrative, somewhat in contradiction to what seems like a more meta and laissez-faire stance on canon/continuity in the wake of Dark Nights: Death Metal.
So at the moment, it seems like this could go either way and that the new upcoming major ‘Dark Crisis’ expected this summer featuring the Great Darkness will very likely be DC’s next meta-event to address some of these issues.
Death Metal was what Scott Snyder calls an anti-Crisis. Check out all of DC’s Crises from best to worst.
Почему Супермен в эпоху антигероев такой умный
Как утверждает @MrRadtastic, начало DCU в эпоху антигероев было бы разумной отсылкой к текущему состоянию супергеройского жанра. Со смертью DCEU и чередой неудач MCU и вселенной Человека-паука Sony, угрожающей их долголетию, становится ясно, что усталость супергероев находится на рекордно высоком уровне. Вместо этого зрители, кажется, требуют чего-то другого, то есть антигероев, которые заняли бы место нынешнего списка праведных супергероев. Противопоставление Супермена этим беспринципным персонажам было бы подходящей метафорой для его борьбы за восстановление благосклонности публики.
Это также предоставляет DCU множество возможностей, когда дело доходит до рассказа уникальных историй. Усталость от супергероев распространяется и на ставшую уже шаблонной историю, в которой герои побеждают злодеев, в то время как сам Ганн доказал, что рассказывать истории, в которых участвуют морально серые персонажи, такие как «Отряд самоубийц», могут быть гораздо более убедительными в своей оригинальности . Кроме того, есть тот факт, что самому Супермену будет предоставлено достаточно возможностей для борьбы и оправдания своих моральных принципов, когда цели его врагов не будут так резко противоречить его собственным.
В центре внимания будут и другие малоизвестные персонажи.
Warner Bros.
С такими фильмами, как стражи Галактики и Отряд самоубийц, Ганн добился беспрецедентного успеха, взяв относительно неизвестных персонажей комиксов и сделав их именами нарицательными. Хотя у DC были планы дать многим персонажам свои собственные живые проекты, многие из этих планов провалились после того, как они провели время в аду разработки. В последнее время такие фильмы, как фильм Авы ДюВерней, Новые боги и Девушка-летучая мышь были отложены, а последний находился в процессе постпродакшна.
Тем не менее, Ганн, скорее всего, выполнит свои планы по внедрению менее популярных персонажей в живое действие. Хотя можно возразить, что малоизвестные персонажи, которых адаптировал этот режиссер, были успешны только в совместных фильмах, Ганн доказано обратное, когда Миротворец руководил сольным сериалом, что только помогло популярности антигероя взлететь до большего высоты.
Bring out your dead
As mentioned previously, not only are «some» of the characters that lost their lives during Death Metal alive, but DC has left the door open to just about any character who was dead now being alive.
«Not just those who fell in battle, but people who died before recent events…»
The first such character who returned from the dead (who died before Dark Nights: Death Metal) is Roy Harper, who was killed by Wally West in Heroes in Crisis.
Teen Titans Academy #8 excerpt (Image credit: DC)
Roy has returned, and despite some questions about how alive he really was in the Infinite Frontier series, seems to a normal, living person again
And Roy’s deceased daughter Lian is also alive again, but seemingly much older than the Lian who died as a child.
That said, despite it being mentioned as something of a significant development in the final pages of Dark Nights: Death Metal, DC hasn’t really taken advantage of the death backdoor.
Besides Roy and Lian, there haven’t been many to any previously deceased characters that have reappeared (sorry, fans of Alfred Pennyworth).
Создавайте больше связанных видеоигр
В то время как некоторые видеоигры, основанные на фильмах Marvel Cinematic Universe, были выпущены в прошлом, поток связанных игр Marvel в последние годы утих. DC теперь может взять верх в этом отделе, так как Ганн показал на Твиттер что он планирует выпустить игры, которые будут связаны с его новой партией фильмов о супергероях.
За прошедшие годы DC выпустила несколько захватывающих игр, таких как Бэтмен: серия Arkham и дуология Injustice, поэтому студия, сосредоточенная на создании большего количества подобных игр, может помочь своей кинематографической вселенной выделиться среди MCU.
Conclusion
To sum it up, the DC Comics logo has an impact that transcends the traditional role of a brand symbol. When it comes to media or publishing company logos that have their fans emotionally invested in their offerings, it is inevitable that modifying the logo becomes that much more a challenge. This is also the case for the Superman or Batman logo, which have seen only slight modifications rather than mainstream revamps over the years.
However, as you can see, DC has managed to do it for over eight decades now. They are a prime example of how to evolve and change your brand identity as the brand itself evolves and grows.
Latest news you want to know!
Subscribe for cutting-edge design inspiration at Logo Poppin! Elevate your brand with updates on logos, branding, web design, and video animation.
Note that by clicking “subscribe,” users may agree to our privacy policy and consent to Logo Poppin to use your contact data for newsletter purposes.
The Symbolic Impact of the DC Comics Logo and its Importance
As one of the earliest comic book purveyors of the superhero genre, the DC Comics logo holds a deep and significant place among the hearts of its fans. It represents a world of extraordinary superheroes, superpowers, and larger-than-life adventures.
They have a character for everyone. If you are the idealist, then you have the quintessential Boy Scout characters like Superman and Shazam. However, if you believe that the world is more shades of gray than just black and white, then you have the characters like Batman, Daredevil, and more. If empowered females are more to your liking, how about Wonder Woman, arguably the first female superhero. This shows how DC has a direct line to their fans’ heartbeat.
Each logo iteration reflects the company’s evolution, from its humble beginnings to its status as an industry leader. The designs embody the spirit of constant reinvention and innovation that keeps DC Comics relevant and captivating for generations.
Moreover, the DC Comics superhero logo serves as a powerful brand identity. It evokes a sense of trust, reliability, and quality among fans and potential readers. The familiarity and recognition of the logo draw readers into the world of DC Comics, where they can immerse themselves in epic battles, intricate storylines, and unforgettable characters.
Furthermore, the evolution of the company logo reflects the changing landscape of the comic book industry. With each redesign, such as in the case of DC Rebirth, DC Comics has demonstrated its adaptability and willingness to embrace new trends and technologies. The logos have mirrored the company’s commitment to staying fresh and engaging, catering to the fickle tastes of comic book enthusiasts.
In this digital age, the company symbol has transcended its traditional role and has become a vital component of online marketing and branding strategies. The logo is optimized for various digital platforms, ensuring its visibility and impact in the vast realm of the internet. From websites to social media profiles, the logo’s consistent presence strengthens the company’s online presence and helps foster a sense of community among fans.
Логотип Супермена Джеймса Ганна отдает дань уважения трем знаковым изображениям
Джеймс Ганн и Питер Сафран, новые руководители DC Studios, готовят вселенную DC к новому старту. Они обнародовали планы по оживлению линейки DC, начиная с первой части их взаимосвязанного сериала под названием «Боги и монстры». Супермен станет первым персонажем, воплощенным в жизнь в рамках этого нового видения.
Режиссер приступил к съемкам «СУПЕРМЕНА» 29 февраля, в день, который, по словам Ганна, считается днем рождения Супермена. В главных ролях в фильме снялись Дэвид Коренсвет, Рэйчел Броснахэн, Николас Холт и другие. Кроме того, Ганн показал подлинный знак отличия Супермена на костюме Коренсвета во время объявления в приложении Threads. Логотип был скрыт под снегом, что символизировало близость Крепости Одиночества.
Интерпретация логотипа Супермена, предложенная Джеймсом Ганном, имеет более существенную среднюю часть в форме буквы S, окруженную желтым ромбовидным узором. Преданный поклонник DC предположил, что этот дизайн представляет собой сочетание трех известных изображений Супермена из комиксов и анимации. По словам сторонника, оттенки логотипа соответствуют традиционной палитре Супермена, а его форма напоминает исполнение Человека из стали Алексом Россом в «Kingdom Come».
Поклонник также отметил, что желтые контуры — это дань уважения классическому мультфильму о Супермене 1940-х годов, созданному Fleischer Studios, о чем он упомянул в своем комментарии в Твиттере. Джеймс Ганн ответил смайликами с молитвенными руками, чтобы отметить это наблюдение, а другие фанаты похвалили оригинальный плакат за его зоркий взгляд.
FAQs
What does the DC Comics logo mean?The DC in the logo represents Detective Comics, which was also Batman’s debut title. Incidentally, that is also the reason that Batman is considered the best detectives alive in the DC universe. |
How long has DC Comics been producing comic books?DC has been publishing comics for over eight decades as of the 2020s. |
Who was DC’s first superhero?The first superhero introduced by DC was Superman, introduced in late 1938. |
Who was first – Marvel or DC?DC traces its origins to the early 1930s, while Marvel’s origins begin in the late 1930s. So DC predates Marvel by a few years at most. |
Related Superhero Logos for Inspiration:
No More Circle Shapes For DC Comics Logo
In the early 2000, DC added a new DC comics logo. They got rid off the trademark circular shape and stuck instead to the DC, pairing down the logo to its basics. During that time, the first response to the simple base for the logo was not good, however as DC revealed its many incarnations and comic specific designs for the new logo, it became clearer why they had chosen to do this.
Furthermore, this new logo also works well across different mediums, which is important in this time of cross-platform productions. In my opinion, this is quite exciting and the different designs are quite effective. I however am still partial to the black 1976 logo. One question still remains, should a logo be timeless?
What do you think?
Today, in 2023, the amount of DC characters is bless almost and ever growing.
Want to know more about the evolution of different famous logos? Take a look at Harley Davidson logos over the years. If you have a DC comics logo you’d like to suggest for our logo evolutions spotlights, pleased submit it via our Facebook page or via Twitter @thelogocompany.
Discover the Inception of the DC Logo and Its Evolution into Its Current Form
People have always loved comics, whether they were published in magazines or newspapers. Even today, comic strips like the “Wizard of Id” and “Garfield” are popular among people, old or young. However, unlike those mini comic strips, the DC Comics logo is one that symbolizes a more nuanced form of this art, for readers looking for something more than a quick laugh.
Now, it is a small wonder that this symbol is so iconic. Along with fierce rival Marvel, DC Comics controls nearly 70% of the comic book market; excluding the graphic novel genre many assume to be similar. But how did it get so big? What was it that made the organization and its logo so memorable in the eyes of its fans? And how has it managed to remain relevant to its fans even after eight decades?
These questions and more will be answered in the article below. We will discover how a small company pioneered an entire subgenre of print media, and managed to evolve into a successful commercial entity that spans several mediums including print, TV, and cinema.
Зак Снайдер вернется
Викисклад
Некоторым это может показаться сомнительным и пугающим, но Джеймс Ганн может на самом деле захотеть вернуть Снайдера, чтобы расширить вселенную DC, учитывая их общую историю. Снайдер и Ганн дружат с тех пор, как вместе работали над фильмом 2004 года. Рассвет мертвецов. Они также продемонстрировали поддержку друг друга в своих кинематографических стремлениях в Интернете, поэтому есть вероятность, что они оба будут готовы снова работать вместе, если Снайдер не слишком занят созданием своих фильмов для Netflix.
Возвращение Снайдера не обязательно #RestoretheSnyderVerse, поскольку Ганн и его команда могут не следовать всем тем сюжетным линиям, которые Снайдер помог спланировать перед тем, как покинуть вселенную DC. Тем не менее, возвращение человека, который заложил основу франшизы в целом, может стать еще одним шагом к тому, чтобы вернуть ее в нужное русло.
Longest Running DC Comics Logo
As the company gained a new publisher another new DC comics logo was designed. This one, known as the bullet was the longest running logo and one of DCs most recognizable. For me, it reminds me of an old vinyl record. Furthermore, it first appeared in 1976 and was used until 2005.
New Colour Scheme 2005-2012
More interesting fact is that the logo that followed lasted from 2005-2012 and has been quite recognizable and liked by many. Furthermore, this one changes the colour scheme completely and the font. Mostly,it was re-designed to go along with DC’s move into the wider entertainment sectors including film.
Conclusion
The journey of the DC Comics logo design is a testament to the power of creativity, adaptability, and strategic thinking in the realm of graphic design. With each transformation, it has mirrored cultural shifts, retained brand essence, and forged emotional connections. For graphic designers, the evolution of the DC Comics logo design offers a rich palette of insights and inspiration. It reminds us that great design is not just about visual appeal but also about resonating with the audience and staying true to the brand’s core values. In the ever-changing world of design, the legacy of the DC Comics logo continues to be a beacon of timeless innovation.
Analysis: DC Comics Logo Design Evolution
The DC Comics logo has undergone several metamorphoses over the decades, reflecting the changing times and the dynamism of the comic book industry. From its early beginnings to its contemporary incarnation, the DC Comics logo design has been an emblematic symbol of creativity and innovation. In this analysis, we’ll explore five critical points that chart the fascinating journey of this iconic logo, offering insights and inspirations for graphic designers.
Historical Context and Adaptation
The various iterations of the DC Comics logo design offer a window into the cultural and aesthetic shifts of their respective eras. Whether it’s the bold and powerful design of the 1970s or the sleek modernity of the 2000s, each logo has been a reflection of the zeitgeist, embodying the prevailing design trends and societal values.
Innovation and Experimentation
A key highlight in the evolution of the DC Comics logo design has been the willingness to innovate and experiment. The 2012 logo by Landor Associates, with its flipped “D” resembling a turning page, is a prime example of this creative boldness. It’s a reminder that even established brands can benefit from thinking outside the box and challenging conventional design norms.
Brand Identity and Consistency
Throughout its history, the DC Comics logo has maintained certain core elements that tie it to the brand’s identity. The consistent use of certain shapes, colors, and typography ensures that, despite the changes, there’s a thread of continuity. This balance between innovation and consistency is a vital lesson for designers aiming to refresh a brand while retaining its essence.
Design Collaboration and Influence
The collaboration with renowned designers and design bureaus like Milton Glaser and Pentagram speaks to the value of professional expertise in shaping a brand’s visual language. It also illustrates how design trends and styles can be influenced by the interplay between popular culture and design giants, setting new standards and expectations.
Versatility and Future-Readiness
The DC Comics logo design has proved to be versatile and adaptable, changing to suit the needs of different mediums and platforms. This adaptability ensures that the logo remains relevant and functional in an ever-changing media landscape. It’s a crucial consideration for contemporary designers working in a digital age where design requirements are continually evolving.
The evolution of the DC Comics logo design is a rich and instructive tale. It’s not just about changes in shapes, colors, and fonts; it’s a story of cultural responsiveness, creative audacity, brand stewardship, and design excellence. For today’s graphic designers, this journey offers a treasure trove of insights and lessons, a vivid illustration of how design can be both a mirror of its times and a beacon pointing the way to the future. It underlines the importance of understanding your audience, being open to change, and crafting designs that resonate on a profound level.
Режиссеры получат больший контроль над своими фильмами
Фильмы DC долгое время были несчастными жертвами студийного вмешательства. Бэтмен против Супермена, Отряд самоубийц, и Лига Справедливости являются наиболее яркими примерами. Но с авторским режиссером-супергероем, который командует кадрами, Ганн может встать на сторону своих коллег-режиссеров и дать им достаточно свободы, чтобы практиковать свое мастерство и снимать успешные блокбастеры.
Ганн доказал, насколько потрясающими могут быть фильмы, созданные режиссером, во вселенной DC, с помощью своего любимого критиками страстного проекта. отряд самоубийц, поэтому предоставление большему количеству кинематографистов такой творческой силы вполне может помочь фильмам DC рассматриваться как нечто большее, чем просто стандартные блокбастеры о супергероях.
Почему мои приключения с Суперменом изменили логотип Супермена
Помимо того, что новый логотип Супермена выглядит более характерным и необычным, он также служит практической цели для производственной группы. Мои приключения с Суперменом. Художник и дизайнер персонажей Крис Анка, работавший над обоими Мои приключения с Суперменом и Человек-паук: Через вселенные, объяснил в своем личном посте Твиттер что его основной целью было сделать что-то более простое и обтекаемое, но все же узнаваемое как логотип Супермена. Изогнутые линии сложнее анимировать, чем прямые, поэтому логотип с прямыми линиями, представленный на Мои приключения с Суперменом предложил символ, который аниматоры могли воспроизводить быстрее и более последовательно.
В то время как Крис Анка преуспел в своей цели сделать «что-то свежееДля переработанного логотипа Супермена он также создал идеальный символ двойственности Супермена. Новый логотип House of El — это явно Супермен, с такими же знакомыми цветами и формой огранки «ромб». В то же время это выглядит странно, как что-то из инопланетного мира в световых годах от Земли, физически и культурно. Это делает его идеальным центральным элементом костюма Супермена, который представляет собой баланс между человеческой изобретательностью и инопланетной практичностью. Это также символизирует то, как Мои приключения с Суперменом остается верным духу американской иконы, представляя его через эстетику аниме.
Мои приключения с Суперменом выходит по четвергам на Adult Swim и по пятницам на Max.
The Superman DC Comics
As the company DC Comics developed and the types of comics began to expand, specifically with the introduction of Superman to DC Comics, the DC comics too developed to incorporate this:
First Colors For DC Comics Logo
Furthermore, in 1949, the company changed its name to National Comics. The DC Comics logo was subtly adjusted to accommodate this. Colour was also added at this time.
Circle DC With Sans Serif And Bold
More importantly, it was in the 70s, 1972 to be exact that the recognizable bold sans serif DC letters were first introduced, still within the simple circle. Furthermore, this DC comics logo lasted from 1972-1974 before DC decided to play with it again.
The Line Of Superstars
During 1974 the logo was again adjusted to include two starts and more text. However, this dc comics logo was a bit crowded, and akin to baseball logos of the time. Don’t you think?
References[]
- DC Shocker: James Gunn, Peter Safran to Lead Film, TV and Animation Division (Exclusive) — Hollywood Reporter
V • T • E |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Created by DC Films
Part of Warner Bros. Entertainment (Warner Bros. Discovery) Films: Man of Steel | Batman v Superman | Suicide Squad | Wonder Woman | Justice League | Aquaman | Shazam! | Birds of Prey | Wonder Woman 1984 | Zack Snyder’s Justice League1 | The Suicide Squad2 | Black Adam | Shazam! Fury of the Gods | The Flash | Blue Beetle | Aquaman and the Lost KingdomCancelled: Cyborg | Green Lantern Corps | Gotham City Sirens | BatgirlTelevision series1: Peacemaker2 1 A Max original production.2 Productions connected to the upcoming DCU franchise.
|
V • T • E |
---|
Part of Warner Bros. Discovery
Entertainment Group:Turner Entertainment Co. | Warner Bros. Theatre Ventures | WaterTower Music Warner Bros. Motion Picture Group:Warner Bros. Pictures (On-Screen Logos | Other | Trailer Variants | Closing variants | International | Website Logos) | Warner Bros. Pictures Animation (Others | Logo Variations | Trailer variants) | New Line Cinema (On-Screen Logos | Others | Trailer variants | Closing variants) | DC Studios | Castle Rock Entertainment (Other) | Cartoon Network Movies | CNN Films | HBO Films | HBO Documentary Films Warner Bros. Television Group:All3Media (50%) | Warner Bros. Television Studios (Others | Logo Variations) | Warner Bros. Animation (Others | Warner Bros. Classic Animation) | Warner Bros. Domestic Television Distribution (Others) | Warner Horizon Unscripted Television | Warner Bros. International Television | Alloy Entertainment | Blue Ribbon Content | Cartoon Network Studios (On-Screen Logos | Logo Variants | Prototypes) | Cartoon Network Latin America Original Productions | DC Kids Interactive | DC Kids Movies | Eyeworks | Hanna-Barbera Studios Europe (On-Screen Logos) | HBO Entertainment | HBO Enterprises | HBO Kids | Max Originals | Telepictures (Others) | T.M. Productions, C.A. | Williams Street Productions | The Wolper OrganizationThe CW (12.5%)3 Warner Bros. Home Entertainment Group:Warner Bros. Discovery Home Entertainment (Studio Distribution Services4) Defunct/Former:Brut Productions | Castle Rock Entertainment Television | Charter Entertainment | Fine Line Features | Geffen Pictures | Geffen Television | Hanna-Barbera Home Video | Hanna-Barbera Australia | Hanna-Barbera Poland | HBO/Cannon Video | HBO Home Entertainment (Others) | HBO Savoy Video | HOOQ6 | Infinifilm | Kideo Video | Lorimar Home Video | Lorimar Motion Pictures | Lorimar Records | Lorimar Television | Lorimar-Telepictures | Machinima | Midway Games | Nelson Entertainment | New Line Home Entertainment | Playdemic | Prime Time Entertainment Network | Rankin/Bass Productions | Roadshow-Lorimar Home Video1 | Ruby-Spears Productions | Scholastic-Lorimar Home Video5 | Snowblind Studios | Ted Turner Pictures | Telepictures Distribution | Thorn EMI/HBO Video | Time-Telepictures Television | TMZ.com | Turner Home Entertainment | Turner Program Services | Upwave | Warner-Amex Satellite Entertainment Company2 | Warner Books | The WB | Warner Bros. Family Entertainment | Warner Bros. Feature Animation | Warner Bros. Italia | Warner Bros. Licensing | Warner Bros. Kids, Young Adults and Classics | Warner Bros. Television Animation | Warner Communications | Warner Independent Pictures | Warner Max | Warner Bros. Studio 2.0 | Warner Premiere | Warner Premiere Digital | Warner Bros. International Theatres (Warner Village Cinemas1 | Warner MyCal Cinemas | Warner Lusomundo Sogecable Cines7) | WB Toy
|
Какие перестановки произойдут в киновселенной DC
Это в целом не являлось большой неожиданностью, но на мероприятии подтвердились опасения, что некоторые полюбившиеся актёры, игравшие популярных персонажей DC в последние годы, не вернутся к старым ролям в новой киновселенной.
В первую очередь отмена касается Генри Кавилла — его воплощение Супермена больше не вызывает интерес у пришедших управленцев DC. Также в выступлении Джеймс Ганн ничего не рассказал про будущее Чудо-женщины в исполнении Галь Гадот после отказа от третьего фильма, как и напрочь забылся Киборг Рэя Фишера. Не поступило никаких деталей и о возвращении Дуэйна Джонсона к роли Чёрного Адама. Из состава киноверсии «Лиги справедливости» (первый командный фильм DC) останутся только Эзра Миллер (Флэш), несмотря на скандальные выходки и риск увольнения, и Джейсон Момоа (Аквамен). Про Бэтмена Бена Аффлека тоже можно окончательно забыть, потому что в разработке теперь совершенно другой фильм, однако Роберт Паттинсон продолжит быть Тёмным рыцарем Готэма в рамках отдельного мира вне основной киновселенной. Для второго сольного фильма с ним от Мэтта Ривза даже внезапно объявили дату выхода в кинотеатрах — 3 октября 2025 года.
Часть проектов будет и дальше выпускаться в экспериментальном формате DC Elsewords, то есть не будучи приуроченной к центральной киновселенной. Например, за её пределами вместе с Бэтменом Роберта Паттинсона по-прежнему отмечаются мультфильмы про Харли Квинн и Юных Титанов, продолжение Джокера Хоакина Феникса и предстоящий фильм про темнокожего Супермена. Авторы обещают, что зрителям всех подобных проектов максимально понятно объяснят, что действия происходят в альтернативной вселенной и их сюжеты никак не связаны с ключевыми героями. В то же время Питер Сафран уточнил, что перезагрузка DC главным образом сосредоточится на одной общей вселенной с определённой линейкой персонажей.
Первым крупным проектом возрождённой киновселенной DC станет фильм про Супермена, как в 2013 году случился старт с «Человеком из стали». В десятый раз адаптировать историю происхождения персонажа никто не собирается, поэтому акцент сместится на попытки Супермена найти равновесие между криптонскими корнями и человеческим воспитанием (похоже, речь идёт о более молодом образе Кларка Кента). По словам Джеймса Ганна, именно Супермен снова вдохнёт жизнь в киновселенную DC и выступит отправной точкой, после чего готовящиеся проекты, в том числе с участием прошлых актёров, тесно свяжутся сюжетно и перетекут в последовательную, каноничную модель. Он сам напишет сценарий и, возможно, срежиссирует картину.
The new super-SUPER team
The new DC Universe has a new superteam called the Totality — a sort of DCU all-star roster of superheroes and supervillains that is described as «a shield protecting our world from future threats, manned by its greatest minds.»
The team is housed in a headquarters on the dark side of the Moon and is «the next stage of the Halls of Justice and Doom.»
Its members include Hawkgirl, Mr. Terrific, Martian Manhunter, Talia al Ghul, Vandal Savage, and Lex Luthor.
And Alan Scott, the original Green Lantern with a new lease on life, serves as a «Sentinel» — a sort of head of security — for the team.
The Totality was featured — albeit not prominently — in the Infinite Frontier limited series.
That said, the Totality, despite what seemed to be the promise of its high-profile line-up and the scope of its mission, was not a prominent presence in the DC Universe in 2021 or so-far in 2022.
It, like much of what came out of Dark Nights: Death Metal, was a seed that hasn’t sprouted yet.
But hold the Bat-phone, DC has declared nine of the ten core Justice Leaguers including the ‘trinity’ of Wonder Woman, Batman, and Superman will die on a mission in space relating to this upcoming next Crisis in the pages of April’s Justice League #75, and that their deaths and the disbanding of the League as a result won’t be just a temporary blip and could be status quo for a little while.
This will leave a power vacuum in the DCU and as Newsarama has already speculated, the Totality is one of the more logical candidates to fill the void and finally deliver on its promise as a significant new entity on Earth-Prime.