The oak room review

The oak room review – bar-room tales brew up a storm

Описание и история

59-й улице

Разработан архитектором отеля Plaza Генри Джейнвей Харденберг в . Стены комнаты из английского или фламандского дуба, фрески баварских замков (работы художника, личность которого теперь потеряна для истории), бочонки для искусственного вина, вырезанные на деревянных изделиях, и наполненный виноградом люстра, увенчанная буфетчицей, поднимающей кружку, свисающую с двадцатифутового потолка. Он открылся в 1907 году как мужской бар, закрылся как бар во время сухого закона (1920-1933), в течение которого он был известен как кафе или дубовый лаундж, а в 1934 году вновь открылся как ресторан под открытым небом. name Oak Room, где обеды только для мужчин проводились по будням до 1969 года, когда Бетти Фридан и другие члены Национальной организации женщин устроили протест. Ресторан был закрыт на реконструкцию (2005–2008 гг.) И вновь открылся в 2008 году после ремонта, оформленного Аннабель Селдорф. Дубовая комната снова закрылась в 2011 году.

Дубовая комната долгое время была величественным, роскошным и элегантным пространством. Критик Ада Луиза Хакстейбл, написавшая в 1971 году, противопоставила «достоинство, масштаб и аутентичность того времени» Дубовой комнаты другим, более модернизированным помещениям в отеле. Соответственно, его, как и другие помещения Плазы, часто посещали богатые и знаменитые — Джордж М. Кохан был постоянным посетителем в той мере, в какой его будка называлась Cohan’s Corner, и на ней висела бронзовая табличка. 29>

Однако закрытие 2011 года привело к падению до якобы вульгарности.

В основе закрытия 2011 года лежал спор между владельцами Plaza Hotel (различные инвесторы во главе с El-Ad Group ) и Эли Гинди, владельцем Oak Room и арендатором Гостиница Плаза. Несмотря на то, что предполагалось неоплаченное жилье и другие вопросы, главным предметом разногласий были вечеринки «День и ночь», проводившиеся после обеда в субботу. Эти мероприятия (имеющие решающее значение для прибыльности Oak Room, приносящие 180 000 долларов в полдень) были шумными, сопровождались громкой музыкой и были описаны владельцами отеля как наносящие ущерб репутации отеля и тревожные для гостей отеля.

‘The Oak Room’ DVD Review

by Phil Wheat

Stars: RJ Mitte, Peter Outerbridge, Ari Millen, Nicholas Campbell, Martin Roach, David Ferry, Amos Crawley, Avery Esteves, Coal Campbell | Written by Peter Genoway | Directed by Cody Calahan

I was a huge (and I do mean huge) fan of Cody Calahan’s 2013 debut feature Antisocial and its 2015 follow-up, so I was super-excited to see The Oak Room, the latest directorial effort from Calahan and the Canadian genre filmmaking outfit Black Fawn Films – a company who, in my opinion, have produced some of the best genre films in recent years, giving the much more well-known Blumhouse Productions a run for their money when it comes to low-budget horror filmmaking; and The Oak Room is their best yet.

On a snowy night in a small Canadian town, Paul (Peter Outerbridge) has just closed up his bar when a young man named Steve (RJ Mitte) walks in the door – carrying a lot of baggage. The shared history between the two results in significant tension before Steve says he’s got a hell of a story to tell. It’s about another bar, The Oak Room, another snowy night, and another bartender visited after hours, this time by a stranger. There’s a story within that story as well… and as each mini-narrative unfolds, it brings Paul and Steve closer to a truth that will have severe and permanent consequences…

So a man walks into a bar… Sounds like the start of a joke right? In this case it’s anything but.

With its origins in a play, also written by writer Peter Genoway, The Oak Room is a fascinating character study come horror film. It’s also a masterclass in storytelling, both in the sense of how the film plays out AND in the way the characters within the film tell their stories – be it literally, in the case of RJ Mitte’s character Steve, or through performance.

Speaking of performance, The Oak Room is the type of film that demands solid performances. Performances that are not only believable but also ones that will hold you attention. Thank god then for both RJ Mitte and Peter Outerbridge. Outerbridge, the unsung “hero” of Canadian filmmaking, gives a powerhouse performance as bar owner Paul, whilst Mitte’s performance is one of subtlety and intrigue; and together they’re fascinating to watch.

The Oak Room is also the kind of film that demands you pay attention to every slightest thing, from the way in which things are said, the way people act, even the facial expressions they pull. Everything, and I do mean EVERYTHING, is key to understanding what is really going on in The Oak Room. You see, there’s some subtle (and not-so-subtle) hints that what we’re seeing and what we’re being told are NOT the truth, be it in the odd behaviour of the characters or the strange situation(s) we’re shown, nothing – it seems – can be trusted. Even the audience can’t be trusted to interpret what we’re seeing correctly. Especially considering we’re watching people tell stories and only parts of stories at that, some even relaying stories about stories – in a kind of “Chinese Whispers” way… Can anything then be taken at face value?

If the characters within it are deceitful so is the film itself, in the same way that murder-mysteries are of course! We’re not seeing the entire story, we’re not told the entire tale, we’re only seeing pieces. Hell, Outerbridge’s character Paul even talks about “goosing the truth”, in essence spicing up stories to make them more interesting. And The Oak Room is filled with stories, tales within tales; in an almost portmanteau way – with Mitte and Outerbridge’s characters the kind of captivating storytellers you’d find in the classic Hammer and Amicus anthologies.

As the films epic finale unfolds and The Oak Room‘s truth is told, it turns out this film has a twisted sting in its tale (sic), one that brings all the threads laid out in the proceeding stories to a satisfyingly grim conclusion. Yet one that, like the rest of the film, is still open to interpretation – and one that left a wry smile on this reviewers face!

***** 5/5

My favourite genre film of the year so far, The Oak Room is out now on DVD and Digital in the UK from Lightbulb Film Distribution.

Описание

Спроектированный архитектором отеля Plaza Генри Джейнвей Харденберг в стиле , номер украшен стенами из английского или фламандского дуба, фресками баварских замков (работы художника, личность которого теперь потеряна для истории), бочонками из искусственного вина, вырезанными из дерева, и канделябр с виноградом, увенчанный буфетчицей, поднимающей кружку, свисающую с двадцатифутового потолка.

Дубовая комната долгое время была большим, роскошным и элегантным пространством. Критик Ада Луиза Хакстейбл , писавшая в 1971 году, противопоставила «достоинство, масштаб и подлинность того времени» Дубовой комнаты другим, более модернизированным помещениям отеля. Соответственно, это место, как и другие помещения Плазы, часто посещали богатые и знаменитые. Джордж М. Кохан был постоянным посетителем в той мере, в какой его будка называлась Cohan’s Corner; Мемориальная доска Кохана была установлена ​​в комнате в 1940-х годах после его смерти.

Дубовый бар

Вход в бар The Oak Bar в августе 2008 года.

Oak Bar тесно связан с Oak Room и примыкает его , но является отдельным юридическим лицом. Бар Oak был основан на его нынешнем месте в северо-западном углу отеля Plaza в 1945 году, когда отель принадлежал Конраду Хилтону (или был восстановлен — этот район мог быть частью мужского бара в период с 1912 по 1920 год). По крайней мере, часть, а возможно и вся площадь, занимаемая дубовым баром, до ремонта 1945 года была офисом EF Hutton .

Бар Oak оформлен в стиле эпохи Тюдоров, с гипсовым потолком, ремешками и цветочными мотивами и листвой. Во время ремонта 1945 года был установлен бар из дуба высотой 12 метров. и три фрески Эверетта Шинна были заказаны. Фрески остаются на своих местах.

Description

Designed by Plaza Hotel architect Henry Janeway Hardenbergh in a German Renaissance style, the room features walls of English or Flemish oak, frescoes of Bavarian castles (by a painter whose identity is now lost to history), faux wine casks carved into the woodwork, and a grape-laden chandelier topped by a barmaid hoisting a stein hanging from the twenty-foot-high ceiling.

The Oak Room was long a grand, opulent, and elegant space. Critic Ada Louise Huxtable, writing in 1971, contrasted the «dignity, scale and period authenticity» of the Oak Room to other more modernized spaces in the hotel. It was accordingly frequented, like the Plaza’s other spaces, by the rich and famous. George M. Cohan was a regular to the extent that his booth was named Cohan’s Corner; a commemorative plaque for Cohan was installed in the room in the 1940s after his death.

The Oak Bar

Entrance to The Oak Bar in August 2008.

The Oak Bar is closely associated with the Oak Room and adjoins and is connected to it, but is a separate entity. The Oak Bar was established in its current location on the northwest corner of the Plaza Hotel in 1945 when the hotel was under the ownership of Conrad Hilton (or re-established – the area may have been part of the Men’s Bar between 1912 and 1920). Prior to the 1945 renovation, it served as a brokerage office.

Three Everett Shinn murals were commissioned for the 1945 opening and remain in place, and a 38 feet (12 m) oakwood bar was installed. All or part of the area occupied by the Oak Bar had formerly been the offices of E. F. Hutton. The Oak Bar is in Tudor Revival style with a plaster ceiling, strapwork, and floral and foliage motifs.

History

It opened in 1907 as the Men’s Bar. The Men’s Bar was used as a space for businessmen to talk, in contrast with the Men’s Grill (now the Edwardian Room), which acted as a social club where business discussion was socially inappropriate. The bar closed during Prohibition (1920-1933) during which time it was known as the Café or Oak Lounge.

The Men’s Bar re-opened in 1934 as a restaurant under the name Oak Room. Women were allowed in the Oak Room during the summers starting in the late 1940s. By the early 1950s, women were allowed inside the Oak Room and Bar during the evenings as well. The Oak Room and Bar still acted as a men-only space before 3 p.m. on weekdays, while the stock exchanges operated. This continued until, in February 1969, Betty Friedan and other members of the National Organization for Women staged a protest. The gender restriction was removed a few months later.

The restaurant closed while the hotel was closed for renovation (2005–2008), reopening in 2008 after renovations with interior design by Annabelle Selldorf. It was, however, a descent into alleged vulgarity that led to the 2011 closing. Central to the closing was a dispute between the owners of the Plaza Hotel (various investors led by the El-Ad Group) and Eli Gindi, owner of the Oak Room and lessee of the Plaza Hotel. Although unpaid rent and other matters were alleged, a major point of contention was the «Day and Night» parties held on Saturday afternoons. These events (crucial to the Oak Room’s profitability, bringing in $180,000 in an afternoon) were rowdy and featured loud music, and were described by the hotel’s owners as damaging to the hotel’s reputation and disturbing to the hotel’s guests.

В популярной культуре

Несколько фильмов и телешоу включают сцены, снятые в Дубовой комнате, в том числе:

  • Фильм 1981 года Артур
  • Фильм 1992 года » Запах женщины» .
  • В дубовом баре снималась сцена из фильма Стивена Спилберга « Пост » 2017 года , в котором Кэтрин Грэм , которую играет Мерил Стрип , обедает с А. М. Розенталем , которого играет Майкл Стулбарг , и женой Розенталя.
  • Дубовая комната была замечена в эпизоде ​​« Сплетница » », когда Серена ( Блейк Лайвли ) написала «Сплетнице», чтобы она встретила ее в Дубовой комнате, иначе она раскроет свою личность, но вместо этого появляется весь класс.
  • Как упоминалось в « Элоизе на площади» , Дубовая комната — единственное место, в которое главному герою не разрешается заходить.

Другие шоу упоминают или ссылаются на Дубовую комнату, в том числе:

  • В 1959 фильм Севера через северо — запад по Альфреда Хичкока , Кэри Грант открытия сцены «s был установлен в Oak Bar (это не было на самом деле выстрел там, так как там не было достаточно места для оборудования пленки).
  • Дубовая комната была отчасти образцом гостиничного номера «Плаза», использованного в фильме 2013 года «Великий Гэтсби» .
  • Oak Room является местом для финальной сцены в 2015 фильма Кэрол по Тодд Хейнс , когда Кэрол ( Кейт Бланшетт ) приглашает Терезу ( Rooney Mara ) , чтобы присоединиться к ней на обед там. Сцена снималась не в «Дубовой комнате», а, как и весь фильм, в Цинциннати.
  • Дубовая комната упоминается в эпизоде ​​« Безумцев » », когда Джоан Харрис ( Кристина Хендрикс ) предложила это место для встречи со своим любовным интересом Ричардом Бургхоффом для свидания.

Sports

Latest sport results, news, videos, interviews and comments

Steve Cohen Is Investing in Golf Since He Thinks the 4-Day Workweek Is Coming

Apr 03, 2024 17:00

The owner of the Mets is also hoping to cash in on a New York City casino.

Frida Maanum to miss Norway’s Euro 2025 qualifiers after cup final collapse

Apr 03, 2024 17:01

The 24-year-old collapsed off the ball in stoppage time of Arsenal’s Continental Cup final win.

NC State star DJ Burns Jr. reacts to interest from NFL teams: ‘I’m not a close-minded person’

Apr 03, 2024 17:03

Burns has been one of the biggest stars of the NCAA Tournament as he’s helped lead the Wolfpack to the Final Four

Welsh rugby boss who is nailing it says his side will get even better and names youngster he’s excited by

Apr 03, 2024 17:00

Toby Booth’s Ospreys are defying the odds after moving back into the URC play-off places

Latest Events

02Apr ENGLAND: Premier League
Newcastle United — Everton
02Apr GERMANY: National cup
Saarbrucken — Kaiserslautern
01Apr SPAIN: La Liga
Villarreal — Atletico Madrid
01Apr ITALY: Serie A
Lecce — Roma
01Apr ITALY: Serie A
Inter Milan — Empoli
01Apr ENGLAND: Championship
Birmingham — Preston NE
01Apr ENGLAND: Championship
Plymouth — Bristol City
01Apr ITALY: Serie A
Sassuolo — Udinese
01Apr ENGLAND: Championship
Middlesbrough — Sheffield Wednesday
01Apr ENGLAND: Championship
Rotherham — Millwall
01Apr ENGLAND: Championship
Swansea City — QPR
01Apr ENGLAND: Championship
Stoke City — Huddersfield
01Apr ENGLAND: Championship
Coventry — Cardiff City
01Apr ENGLAND: Championship
Leicester City — Norwich City
01Apr ENGLAND: Championship
Leeds — Hull City
01Apr ENGLAND: Championship
Ipswich Town — Southampton
01Apr ENGLAND: Championship
Sunderland — Blackburn
01Apr ENGLAND: Championship
West Bromwich Albion — Watford
01Apr ITALY: Serie A
Cagliari — Verona
31Mar ENGLAND: Premier League
Manchester City — Arsenal
31Mar SPAIN: La Liga
Real Madrid — Athletic Bilbao
31Mar ENGLAND: Premier League
Liverpool — Brighton
30Mar GERMANY: Bundesliga
Bayern Munich — Borussia Dortmund
30Mar SPAIN: La Liga
Barcelona — Las Palmas
30Mar ENGLAND: Premier League
Brentford — Manchester United
30Mar ITALY: Serie A
Lazio — Juventus
30Mar ITALY: Serie A
Fiorentina — AC Milan
30Mar ENGLAND: Premier League
Tottenham Hotspur — Luton
30Mar ENGLAND: Premier League
Chelsea — Burnley
30Mar ITALY: Serie A
Napoli — Atalanta
17Mar SPAIN: La Liga
Atletico Madrid — Barcelona
17Mar ITALY: Serie A
Inter Milan — Napoli
17Mar GERMANY: Bundesliga
Borussia Dortmund — Eintracht Frankfurt
17Mar ITALY: Serie A
Roma — Sassuolo

‘Let’s Play For A Little Real Money Out Here’: Chris DiMarco Advocates For LIV Golf Takeover Of PGA Champions Tour To Boost Prize Purses

Apr 03, 2024 17:00

Chris DiMarco suggested a LIV Golf take over the PGA Champions Tour to have the purses boosted. The talks for the PGA Tour and LIV Golf to have a definitive merger have been ongoing since last June. And while December was the deadline for it, a proper decision is yet to come. The latest news… The post ‘Let’s Play For A Little Real Money Out Here’: Chris DiMarco Advocates For LIV Golf Takeover Of PGA Champions Tour To Boost Prize Purses appeared first on The SportsRush.

Lakers’ LeBron James Jokes He Should ‘Lay off Leg Day’ After Photo from Raptors Game

Apr 03, 2024 17:01

Los Angeles Lakers star LeBron James has shown no signs of slowing down at age 39, but he came to the realization that perhaps he should take things a little…

Vince Carter headed to Basketball Hall of Fame following legendary NBA career

Apr 03, 2024 17:05

Nets legend Vince Carter is receiving the highest honor his sport has to offer.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
КиноЭкспресс
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: