Содержание/сюжет
Элоиза «Элли» Тёрнер любит музыку и моду свингующих шестидесятых и мечтает стать модельером. Её мать, тоже дизайнер одежды, покончила с собой, когда Элли было семь лет. Элли периодически видит призрак матери в зеркалах.
Элли переезжает из своего сельского дома недалеко от Редрута, Корнуолл, в Лондон, чтобы учиться в Лондонском колледже моды, но ей нелегко вписаться в общество сверстников, особенно Джокасты, снобистской соседки по комнате. Только Джон, другой студент, относится к ней с симпатией. Недовольная жизнью в общежитии, Элли снимает комнату в квартире, принадлежащую пожилой Александре Коллинз.
Ночью Элли видит реалистичный сон, в котором она переносится в прошлое, в 1960-е годы. В кафе Café de Paris она наблюдает за уверенной в себе молодой блондинкой Сэнди, которая хочет стать ведущей певицей. Сэнди завязывает отношения с менеджером Джеком. На следующее утро Элли создает платье, вдохновленная образом Сэнди, и обнаруживает на шее засос.
Элли снится еще один сон, в котором Сэнди успешно проходит прослушивание в ночном клубе в Сохо, организованное Джеком, а затем возвращается в ту же комнату, которую сняла Элли. Под впечатлением от этих видений Элли перекрашивается в блондинку, меняет стиль одежды, чтобы походить на Сэнди, использует её в качестве вдохновения при создания своих платьев и устраивается на работу в паб. За ней наблюдает седовласый мужчина, который замечает её сходство с Сэнди. В дальнейших снах Элли видит, что Сэнди живет не той жизнью, на которую она рассчитывала, а Джек становится сутенёром Сэнди и сводит её со своими деловыми партнерами-мужчинами.
Наяву Элли беспокоят призраки, напоминающие Джека и мужчин, которые издевались над Сэнди. Она убегает со студенческой вечеринки в честь Хэллоуина, на которую пришла вместе с Джоном. Джон приходит к ней в ее квартиру, где она видит Джека, убивающего Сэнди. Элли решает разыскать седовласового мужчину, который, по её мнению, и есть Джек. Она обращается в полицию, но детективы не воспринимают всерьёз её слова, считая Элли сумасшедшей.
Элли пытается отыскать в университетской библиотеке газетные заметки об убийстве Сэнди, но вместо этого она находит лишь публикации о бесследно исчезнувших мужчинах. Призраки снова проявляются, и в панике она едва не убивает ножом Джокасту. Собираясь отомстить за Сэнди, Элли беседует с седовласым мужчиной, который часто посещает паб, где она работает. Он категорически отрицает свою причастность к убийству Сэнди, и, выходя из паба, попадает под такси и погибает. Хозяйка паба называет имя мужчины — Линдси, и Элли вспоминает, что видела его во сне; он был сотрудником полиции нравов под прикрытием и пытался помочь Сэнди завязать с проституцией.
Элли решает покинуть Лондон, и Джон отвозит её в дом мисс Коллинз. Она сообщает мисс Коллинз, что вынуждена уехать. Мисс Коллинз рассказывает ей, что приходила женщина из полиции и спрашивала об убийстве Сэнди, после чего выясняется, что мисс Коллинз и есть Сэнди. На самом деле это Сэнди убила Джека, когда он угрожал ей ножом. Затем она перерезала всех мужчин, использовавших её услуги в качестве проститутки, и спрятала трупы в половицах и стенах дома. Мисс Коллинз также напоила Элли отравленным чаем и намеревается убить её, чтобы сохранить свои секреты в тайне.
Во время потасовки сигарета из пепельницы мисс Коллинз падает в коробку с виниловыми пластинками и начинается пожар. Джон приходит на помощь Элли, но мисс Коллинз ударяет его ножом. Элли убегает в свою комнату, где духи жертв Сэнди умоляют Элли убить мисс Коллинз. Мисс Коллинз входит в комнату Элли, где тоже видит призраков и получает пощечину от призрака Джека. Мисс Коллинз пытается перерезать себе горло, но её останавливает Элли, которая говорит, что понимает, почему она убила мужчин. Мисс Коллинз в облике молодой Сэнди просит Элли спасать себя и Джона из огня. Сама Сэнди остается в горящем здании.
Некоторое время спустя проходит показ коллекции платьев Элли. За кулисами её поздравляют бабушка и Джон. Элли видит в зеркале дух своей матери, а затем Сэнди, которая машет рукой и посылает воздушный поцелуй.
Last Night in Soho – Plot
Given the fact she is unhappy at this place, Ellie moves over into a bedsit in Goodge Place. That same night, she experiences a weird dream in which she is transported back to the 1960s. While being at the Café de Paris. She comes across a confident young lady named Sandie as she is asking about becoming a singer at the club. She then starts a relationship with the charming manager named Jack The next morning, she designs a dress that is inspired by Sandie and also comes across a love bite on her neck. Then in another dream, Sandie is getting a successful project at the Soho nightclub, which was arranged by Jack. This makes a drastic change in her life, and she even dies her hair blonde, adopts Sandie’s sense of fashion, and even designs dresses using her as her icon.
Later in the scenes, Sandie starts becoming stressed because she never wanted to live her life like that. As for Jack, he starts to pimp Sandie on his male business colleagues. When Ellie is in her real life, she still holds the trauma that was inflicted upon Sandie by those men who abused her. It is disclosed that the spirit of Sandie is guiding Ellie through, and it is the one that accosts her there. John returns with Ellie to her bedside, where she has a vision that Jack is going to kill Sandie. She saw a silver-haired man at the pub and believed that he must be Jack. She then runs down to the police, but nobody believes her.
Last Night In Soho 2021 film ending explained
The twist ending probably won’t surprise many viewers. Ellie learns that the dead body of Sandie that she sees is actually the spirit of her after many experiences of abuse.
Sandie is still alive, and she is actually Ellie’s landlord, this detail is practically picked up from the beginning. This also explains how Sandie has murdered all of her past abusers and explains why Ellie is being haunted by the male ghosts. Sandie’s main abuser was thought to be an old man that was following Ellie around. However, he is actually a police officer that tried to warn Sandie, meaning her actual abuser was dead.
The final twist of the film seems to make no sense in the plot and what is even more confusing, is that it doesn’t seem to symbolise much either. Sandie tries to kill Ellie, just like she killed the men that abused her. She tries to murder Ellie and her boyfriend multiple times but then suddenly changes her mind. The viewer is then presented with the male ghosts who are asking Ellie to kill Sandie and the final scene begins to conclude.
GENERAL HOSPITAL: Avery Pohl’s character, Esme Prince explored!
5713
Last Night In Soho | Official Trailer 3
https://i.ytimg.com/vi/XgNrL4Kf7yU/hqdefault.jpg
880208
880208
center
22886
Impressions of the Film
Last Night in Soho is a beautifully filmed project with impeccable music lineup and taste. It’s the sort of film made for 20-somethings who grumble about how they were born in the wrong era and long for the height of 40’s, 50’s, and 60’s pop culture that they find pleasant to adapt into their own current life.
Last Night in Soho takes the trope of the bright eyed country girl wanting to make it big in the city, and her own life is paralleled to that of another young woman from the 1960’s also wanting to make it big as a singer on the stage.
After a few pleasant and fevered dreams loving life as a glamourous and confident young woman in 1960’s London, the charm of it all begins to weather and break when our leading lady experiences harsh realities of 1960’s sex trafficking, alcohol, and possibly drugs happening to the once vibrant and lovely young girl who came to the city to make it big.
One Murder and Two Deaths
Focus Features
Desperate for a distraction, Ellie accompanies her classmate John (Michael Ajao) to a Halloween party. Back at her apartment, they’re kissing when Ellie looks up and finds them mirrored on the ceiling – only it’s Sandie and Jack, and he has a knife. The knife slashes over and over again until a blood-soaked Sandie appears to be dead.
The next day, Ellie is haunted relentlessly by Dead Sandie. She ditches class to report the murder to the police, then heads to the library in search of a matching police report. There, she finds herself hounded by a magically-appearing horde of zombie-like men. Abruptly, she snaps out of it and finds herself still in the library, but now holding a pair of scissors inches away from Jocasta’s face. She then goes to confront the Silver-Haired Gentleman (Terence Stamp) who frequents the bar where she works, believing him to be Jack in the present day. Moments later, he’s hit by a car and killed.
Read Next‘Last Night in Soho’ and ‘Antlers’ Headline Quiet Halloween Box Office Weekend
Who Was The Old Man Who Kept Following Ellie?
The Silver-Haired Gentleman is a mysterious figure who hangs around the bar at the Toucan, where Ellie works. His reputation as a ladies’ man back in the day and his strange fascination with Ellie (and her drawing of Sandie) lead Ellie to believe that he must be Jack.
One of the dreams/nightmares involves a lengthy montage of Sandie’s interactions with leering men over the course of many evenings. She changes dresses and makes up a new name for every man who buys her a drink. One of them reveals himself to be a cop and tells Sandie she deserves better. Only after he dies does Ellie learn that he, not Jack, is the Silver-Haired Gentleman.
Смысл концовки
В концовке фильма «Прошлой ночью в Сохо» раскрывается смысл многих сюжетных линий и символов. Главной идеей является то, что прошлое и настоящее неотделимы и влияют друг на друга.
Героиня Элоиза оказывается в ловушке своих собственных темных желаний и фантазий. Она становится жертвой своей собственной выбора и погружается в мир, который для неё стал реальностью.
Символами фильма становятся зеркала, шум дождя и продавшиеся идолы. Они помогают создать атмосферу трансформации, где Реджинальд и Элоиза меняют свои роли, а финальный танец школьниц намекает на цикличность происходящего.
Фильм призывает нас задуматься о том, какие последствия могут быть у наших поступков и фантазий. Иногда, чтобы пережить прошлое, нужно отпустить его и двигаться далее в будущее.
Что еще посмотреть
«Московские новости» рассказывают о фильмах Эдгара Райта в четырех измерениях: самые награждаемые, самые кассовые, те, что поссорили критиков и зрителей, и самые популярные в России.
Самый награжденный
Зомби по имени Шон» (2004)
https://www.youtube.com/watch?v=V89-bhmPKnw
Дебютный полнометражный фильм Эдгара Райта — пародия на картины о зомби-апокалипсисе — так и остается самым награждаемым в фильмографии режиссера. К тому же из всех фильмов Райта именно «Зомби по имени Шон» получил больше всего номинаций кинопремий и кинофестивалей — семь, две из которых (Премию британского независимого кино за лучший сценарий и Премию Брэма Стокера за лучший сценарий) картина в итоге выиграла.
Самый кассовый
Малыш на драйве» (2017)
Самый кассовый фильм Райта, в производстве которого он выступил режиссером, — это комедийный экшн-боевик с Энселом Эльгортом в главной роли. «Малыш на драйве» в мировом кинопрокате $228 млн. Второе место в фильмографии Райта по сборам занимает картина «Типа крутые легавые», которая в мировом прокате $81 млн.
Критики против зрителей
Армагеддец» (2013)
Согласно агрегатору Rotten Tomatoes, оценки фильмов Эдгара Райта среди критиков и среди зрителей редко расходятся. Исключение — пародийный фильм о конце света, рейтинг критического одобрения которого равен 89%, а рейтинг зрительского одобрения — 71%. Это расхождение в 18%.
«Дюна» — главный фантастический блокбастер года
Разве это не первый фильм с таким названием?
Культовый фантастический роман Фрэнка Герберта пробовали экранизировать аж три раза, а вместе с Вильневым — уже четыре. Первая попытка была в 70-х — великий режиссер-сюрреалист Алехандро Ходоровски намеревался снять четырнадцатичасовой фильм. Его идея провалилась, не выдержав масштабности замысла — одну из ролей должен был играть Орсон Уэллс, саундтреком занимались Pink Floyd, а в качестве звездного гостя был заявлен Сальвадор Дали, запросивший 100 тысяч долларов за минуту экранного времени. В 1984 году вышел полнометражный фильм Дэвида Линча с Кайлом МакЛокленом в главной роли. Эта «Дюна», по всеобщему мнению, не удалась — недовольными остались и сам режиссер, и критики, и фанаты романа. А в 2000-м вышел одноименный мини-сериал — отзывы были куда лучше, но эпический характер истории был ограничен скромным телевизионным бюджетом.
Кадр из фильма «Дюна» режиссера Дэвида Линча (1984) / Dino De Laurentiis Corporation
Новую «Дюну», с бюджетом в 165 миллионов долларов и звездами первой величины, снял Дени Вильнев. К просмотру лучше подходить без особых ожиданий — тогда вы получите удовольствие сверх меры, ведь картина получилась просто прекрасной.
Что происходит в «Дюне»?
Тимоти Шаламе играет Пола Атрейдеса, главного героя этой истории. Он — наследник герцога Лето (Оскар Айзек), правителя пустынной планеты Арракис. На ней добывают «пряность» (она же «меланж») — особое вещество, которое улучшает мышление, продлевает жизнь и помогает перемещаться во вселенной. Раньше правителем Арракиса был барон Харконнен (Стеллан Скарсгард), который теперь находится в изгнании на соседней планете и готовится отомстить за это семье Атрейдес. Герцога Лето ждет коварное предательство, а Пол и его мать Джессика (Ребекка Фергюсон) окажутся в пустыне, где встретят фременов, коренной народ Арракиса, и гигантских червей.
Шаламе невозможно не любить. Камера в «Дюне» (оператор — Грег Фрейзер, снявший «Ограбление казино» и «Власть») влюблена в молодую звезду с глазами печального щеночка, а потому выбирает лучшие ракурсы. Его волосы ниспадают на лоб, тень касается скул, а на щеках искрятся песчинки. Но хватит о красоте Шаламе!
Каким получился фильм?
По сути «Дюна» — это своеобразная матрешка. Снаружи — блокбастер, внутри — семейная драма, а еще глубже — роман взросления. Пол Атрейдес, переживая невзгоды, трагедии и магические видения, готовится пойти по стопам отца и защитить планету от барона Харконнена. «Дюна» — совсем не аттракцион в духе киновселенной Marvel, а впечатляющая сага с изумительной актерской игрой, мучительной драмой и многообещающим финалом. Дени Вильнев никуда не спешит и основательно занимается экспозицией, но при этом успевает поместить повествование в два с половиной часа. А кастингу «Дюна» ничем не уступает работам Уэса Андерсона — что ни имя, то крупная звезда. Тут есть Зендая в хиджабе, бородатый Оскар Айзек, Шарлотта Рэмплинг под вуалью, самоотверженный Джейсон Момоа и трогательная Ребекка Фергюсон (плюс Хавьер Бардем и Джош Бролин).
«Дюна» режиссера Дени Вильнева (2021) / Legendary Pictures
Поскольку пустынный Арракис напоминает Африку, то хочется порассуждать о колониальной повестке фильма. Однако Вильнев делает акцент не на политическом подтексте, а на взаимоотношениях внутри семьи Атрейдес. И, конечно, главный хит картины — гигантские песчаные черви, способные уничтожить все живое. Мелочь, а приятно.
Everything Goes Up In Flames
Focus Features
Convinced that she is losing her mind, Ellie decides to go home to Cornwall. John drives her to Ms. Collins’ so she can collect her things. Over a cup of tea, Ellie tells Ms. Collins what she’s seen and Ms. Collins says that she remembers Sandie. When Ellie spies an envelope addressed to Sandie, it suddenly clicks: Ms. Collins is Sandie. After years of abuse and exploitation, Ms. Collins/Sandie murdered the men who preyed on her, starting with Jack. Unfortunately, that means Ms. Collins/Sandie decides she has to kill Ellie to cover it up.
Ellie realizes she has been drugged or poisoned by Ms. Collins’ tea, but it’s too late – John rings the doorbell and Ms. Collins stabs him. While trying to get away from Ms. Collins, Ellie knocks over an ashtray, starting a fire. Ms. Collins/Sandie chases her up the stairs as the souls of the murdered men rise up and begin to close in on them. Ms. Collins/Sandie starts to cut her own throat. Ellie tries to stop her but Ms. Collins/Sandie tells her to save herself. A team of firemen save Ellie and John from the inferno.
Почему Элли все еще видит Сэнди в конце?
В заключительной сцене фильма Элли присутствует на показе мод в колледже. Ее дизайн основан на ее мечтах о Сэнди, символе принятия и роста. Фильм заканчивается тем, что Элли смотрит в зеркало за кулисами. Сначала она видит, как ее мать улыбается ей, но когда она исчезает, появляется юная Сэнди. На ней то же розовое струящееся платье, в котором она была, когда ее впервые увидела Элли. Она машет и подмигивает Элли.
Поскольку Элли всегда видела свою мать, мы уверены, что люди, которые касаются ее жизни, остаются с ней. Люди, которых она любит, люди, по которым она скучает, и люди, которые сформировали из нее женщину, не уходят. Сэнди, несмотря на все преступления, которые она совершила, все же оказала положительное влияние на Элли. Она рассказала ей об ужасах реального мира и вдохновила стать смелее, сильнее и увереннее.
Лучшие стороны Сэнди живут благодаря Элли, и по этой причине Сэнди всегда будет с ней. Сэнди, женщина, которой она была до того, как столько мужчин причинили ей боль и убили ее дух, а не мисс Коллинз.
Источник изображения: Коллекция Эверетта.
«Прошлой ночью в Сохо» — новый фильм от режиссера «Скотта Пилигрима против всех»
Что в нем происходит?
А любимый миллениалами режиссер Эдгар Райт порадовал куда меньше, сняв игрушечный хоррор «Прошлой ночью в Сохо». Главная героиня Элоиза (Томасин Маккензи) мечтает стать дизайнером и переезжает из провинциального Корнуэлла в Лондон. Она снимает квартиру в Сохо у аккуратной старушки, которая устанавливает для нее правило — не приводить в дом мужчин. Впрочем, Элоизе это и не нужно, ведь у нее есть другое развлечение: по ночам она видит сны, в которых перевоплощается в начинающую певицу Сэнди (Аня Тейлор-Джой), живущую в 60-х. В одном из сновидений Сэнди попадает в беду, поэтому Элоизе придется разгадать тайну, связанную с женщиной из прошлого.
Томасин Маккензи (из недавнего «Времени» Шьямалана) играет серую мышку и значительно проигрывает эффектной Ане Тейлор-Джой, которая словно и не покидала съемочную площадку «Хода королевы». Аня — настоящая звезда этой немного инфантильной картины, и хотелось бы, чтобы ее было больше.
И каким получился фильм?
Эдгар Райт подарил всем фанатам британского стиля трилогию трех вкусов «Корнетто» («Зомби по имени Шон», «Типа крутые легавые», «Армагеддец»). Он остался верен себе и в этот раз, но кое-что изменилось. Раньше героями его фильмов всегда были забавные отморозки, поэтому необычно наблюдать, как он сочиняет историю про женщин.
Focus Features
Все сюжетные ходы Эдгара Райта до боли банальны и состоят из клише, а Лондон 60-х будто создан из бюджетных декораций. Песни Петулы Кларк отчасти справляются с созданием ностальгической атмосферы, но Райту в этот раз все-таки не удалось передать истинно британский дух (за этим лучше обратиться к продолжению «Сувенира» Джоанны Хогг). Да, он по-прежнему мастер веселого капустника — и в этом его стиле есть как сила, так и слабость.
Зато истинные фанаты Эдгара Райта не будут разочарованы, потому что получат хоррор с отсылками к Альфреду Хичкоку и Брайану Де Пальме. И пусть это все же не «Психо» (1960) или «Кэрри» (1976), но Райту удалось создать собственную мифологию свингующего Лондона 60-х.
Что почитать еще: Как Аня Тейлор-Джой покорила Голливуд
Legendary Pictures
Legendary Pictures
Legendary Pictures
Legendary Pictures
Legendary Pictures
Legendary Pictures
Legendary Pictures
Last Night in Soho Themes
Not everyone deserves vengence
Last Night in Soho 2021 is both sides of the fence for me. It’s beautiful cinematography and stellar cast cannot exactly carry the supernatural holes that Edgar wrote into the script for the sake of moving the plot forward. That’s my honest assessment there.
But it also did try to tackle some interesting themes that I hadn’t considered before. One of which was when ghosts feel they are in need of vengeance do they actually deserve it? When the ghosts of the men that Sandie killed are begging Eloise for her help to kill the grandma-aged Sandie, she tells them “No” outright.
These are men who in life believed they were untouchable, and walked into a woman’s room with intent to leave her like a used tissue. Did they deserve vengeance because their lives were taken from them? It’s a very complicated question. In the service of an eye for an eye, sure… The lady who killed must be killed.
But was her mental health in a state wherein she believed she was doing the right thing to remove predators from existence? Self acting-vigilantism isn’t condoned in modern society, but perhaps (while correct or incorrect) Young Sandie very possibly believed their death was retribution enough for what they did to her first in an endless abusive cycle.
Human Trafficking Can Swallow the Innocent Whole
The other theme is that of human trafficking for the sake of attention in the entertainment industry. How easy it is to manipulate others when they’re told that in order to get ahead you must work hard, but the “work” issued doesn’t have appropriate boundaries. This was HUGELY evident during the 2017 #metoo movement in which 1 in 4 american women experienced sexual harrassment during some point in thier lives.
It rooted out and exposed many people who deserved to be exposed for the horrific abuses they foisted on women in Hollywood, or in the corporate workplace. This film does play a tune to that, but I do sadly think they missed the mark on giving a meaningful message around it.
Down the Rabbit Hole, Through the Looking Glass
Focus Features
Like Alice in Wonderland, Eloise stumbles upon a portal to another world – the wild and intoxicating nightlife of 1960s Soho, London. A quick rewind: Ellie is a wallflower in a colorful garden of fashion designers at her new school. Alienated by her roommate Jocasta (Synnøve Karlsen) and her posse, she decides to rent a room from the elderly Ms. Collins (the late Diana Rigg) in the heart of Soho.
The attic room – which hasn’t been renovated in decades – is perfect for Ellie, who spends her time listening to antique records, longing to live in the past. Her wish comes true when she dreams that she’s in the same room 60 years earlier, and the renter is Sandie, a glamorous aspiring performer. She trails Sandie – and occasionally becomes her – into a swanky club, where a suave manager named Jack (Matt Smith) promises to launch her career.
All that glitters is gold until Ellie and Sandie learn what it costs to become a starlet: submission to an endless parade of lecherous men. As Ellie grows desperate to escape Sandie’s nightmarish life, she starts to notice details from the dream world in her waking life, leading her to believe that what she’s been witnessing may have actually happened all those years ago.
The Production
The Director
Last Night in Soho (2021) was directed by Edgar Wright. Edgar is mostly known for prior works like Scott Pilgrim Vs. The World (2010), Baby Driver (2017), and Shaun of the Dead (2004).
This director is gifted at comedic timing, and playing with unusual visual cinematography (Honestly, even just watching Scott Pilgrim Vs. The World (2010) for the visuals alone is mindblowing how well they catered to fans of the original comic.)
But as I’ve said before Comedy and Horror are two sides of the same coin. Both require a very specific stretch of tension in order to receive the payoff (Laugher or a jump out of your seat.) And while Edgar is great for comedy, I don’t feel that many jumpscares occurred in Last Night in Soho (2021) for his directorial taste.
Актёрский ансамбль
Вновь отдельной строкой выносим актёрский состав и его работу.
Тейлор-Джой постепенно становится иконой стиля, настолько утончённой и завораживающей, что ей не обязательно даже что-то делать. Мэтт Смит удивляет своим очередным перевоплощением, максимально далёким от милого и нелепого Одиннадцатого Доктора. Приправляем это дело приятными камео актёров Поттерианы (заметите или нет, вот в чём вопрос) и Игры Престолов, и получаем отличную формулу.
С таким составом главное – чтобы главная героиня не подвела, верно?
Что ж, в большинстве случаев Томасин МакКензи со своей задачей справляется легко и непринуждённо. Но это впечатление слегка смазывается от того, что молодая и неопытная актриса ещё как будто не наработала достаточно широкий спектр эмотирования. Пока что слишком однобоко – и всё же не настолько, чтобы испортить то, что у неё получается.
Подожди … Сэнди не умер ?!
После того, как ее терроризировали видения прошлого и призраки Сэнди, Джека и людей, которые воспользовались Сэнди через Джека, Элли решает покинуть Лондон. Она идет к мисс Коллинз, которая садит ее и заставляет выпить чаю. Только как только Элли отпивает чай, мисс Коллинз раскрывает правду о женщине, которая умерла в спальне, которую она арендовала. Сэнди, как она объясняет, умирала в этой комнате 100 раз. Каждый раз, когда к ней приходил мужчина, она умирала еще немного, пока не оставалась Сэнди, только Александрия Коллинз. Когда ее страсть и любовь к жизни умерли, Сэнди больше не была Сэнди. Мисс Коллинз подтверждает, что Элли была свидетельницей событий своего прошлого, а не жизни призрака.
Источник изображения: Коллекция Эверетта.
Last Night In Soho: Ending Explained
The ending of Last Night In Soho reveals that Ms Collins is Sandie, who murdered all those men who paid to sleep with her back in the day. Because Eloise went to the police station and launched a complaint stating a young girl was murdered in the house years ago, Ms Collins figures that Eloise is better off dead and poisons her tea.
Unfortunately, the overuse of wood in the house and a poorly placed cigarette starts a fire while Ms Collins is busy trying to kill John, who’s come to check in on Eloise. The house is engulfed in flames, and old Ms Collins cannot get close enough to Eloise to stab her. The ghosts continue to spook the daylights out of Eloise and finally come forward, requesting for help by asking Eloise to kill Ms Collins and Eloise says, “no”. Ms Collins, who sees the dead people, reiterates to Eloise that those men deserved it and decides to burn along with the house and the bodies as Eloise and John are rescued by the fire department.
Closing Scene Before The End Credits
Months later, Eloise presents her designs in front of an audience that includes her grandma and John. The closing scene just before the end credits of Last Night In Soho shows Eloise looking into the mirror to see Sandie blowing her a kiss. Eloise approaches the mirror with a sense of joy and interacts with Sandie. In my opinion, this is not Sandie’s ghost… read on.
In this film, all the ghosts appear in the form and age before they died. They also appear in the third person. For example, Eloise’s mother appears looking as old as she was when she died and shows up in the mirror behind Eloise. However, Sandie appears in the form of her young self and not the old lady, Ms Collins, who died in the burning house. Moreover, when Eloise approaches the mirror, we see that Sandie is her reflection. Eloise only lives Sandie’s life as part of the dreams at night. I believe this final scene shows that Eloise finds herself to be a lot like Sandie, a talented girl who has come to London to make it big. Sandie is her inspiration, and Eloise attributes her success to Sandie, who she imagines is in a happy place now.
That’s all folks. What did you think about the plot and ending of Last Night In Soho? Drop your thoughts in the comments below.
Last Night In Soho 2021plot
Eloise “Ellie” Turner aka Thomasin McKenzie, has big dreams of becoming a fashion designer. Ellie’s mother had similar desires to work as a fashion designer and even moved to London but died shortly after from suicide. Now Ellie sees her mother in every mirror, almost like a ghost that haunts her.
Ellie follows in her mum’s footsteps and moves to London for fashion school but her gran becomes worried for her as she can sense emotions others can’t. Her strong psychic tells her something is wrong.
The wannabe designer’s London flatmates tease her for wearing handmade clothes inspired by her hometown of Cornwall. To get away from them she moves out on her own and rents a flat from Ms Collins aka Diana Rigg.
Things are going well for Ellie until she begins to dream of being Sandy who was a young confident woman that lived in 1966 London. Her imagination between reality and fantasy begin to blur, and Ellie’s new dreams become nightmares.
Ellie starts to become Sandy when she sleeps and Ellie begins to watch Sandy from across the room or she will become Ellie’s reflection in the mirror. It seems like she is schizophrenic and viewers start to worry if she will ever escape being in Sandy’s life.
Last Night In Soho: Plot Explained
One of the central questions the film presents is…
Are the ghosts real, or is it all only in Eloise’s mind?
The film makes it abundantly clear that the ghosts do exist, and Eloise interacts with them. While not explained in detail, we’re shown that Eloise appears to have the power to interact with dead people. We see glimpses of Eloise’s mother at the beginning of the film, who is later disclosed to have died by committing suicide.
Who is Jack?
Jack was a sleaze bag who tricked young girls, making them believe he had fallen in love with them. In reality, he was a pimp who trapped young women into his prostitution ring whose clientele was rich old men.
Last Night In Soho: Who is Sandie?
Back in the 1960’s Sandie was a talented young woman who aspired to become a singer. Jack played her and promised to get her an audition to sing at a prominent club. But the role Sandie landed is that of a side dancer with no hope of making it to the spotlight.
Last Night In Soho: What happened to Sandie?
Sandie ended up becoming a prostitute because of Jack, and her hopes and dreams of becoming a singer and performer were shattered. She was disgusted by Jack and every other man who slept with her and sought revenge.
Last Night In Soho: Who killed Sandie?
No one killed Sandie. In fact, it is Sandie who killed men who paid to sleep with her and hid their dead bodies at her home; she killed Jack as well. Years pass by, but she’s never suspected of murder. Presently, Sandie goes by her official name Ms Collins who rents the upstairs of her home.
Who is Eloise?
Eloise is a young girl who moves to London to study Fashion Design. Disliking the company of the other girls in her dorm, Eloise rents a room advertised by Ms Collins (Sandie). Of course, at this point, neither Eloise nor the audience knows that Sandie and Ms Collins are the same people.
Why does Eloise begin to experience Sandie’s life?
Eloise can communicate with the dead, and being at a house with dozens of dead bodies makes Eloise experience the 60s through Sandie’s eyes. The dead are seeking help from Eloise as they are trapped in purgatory in Ms Sandie Collins’ home.
In all honestly, the dead in this film really needed to get their act together for seeking help. Considering how they were creeping in on Eloise, it wasn’t surprising that Eloise didn’t get their true un-ghouly intentions.
Initially, Eloise uses the dazzling Sandie as her inspiration and designs clothes that her teacher loves. But slowly, Eloise’s experiences turn dark and eventually, she sees a vision of Sandie being butchered by Jack. Poor John, the good chap who happens to be making out with Eloise at the time, is the recipient of her morbid episode and is driven out of the house by Ms Collins.
After this, Eloise begins to see faceless dead people throughout the day and has regular mental breakdowns. Like I said, the ghosts really messed up with their approach to ask for help.
Who is the silver haired gentleman stalking Eloise? Is he Jack?
The old man following Eloise is a cop named Lindsey, who once worked the red-light district. At one point, he approached Sandie and asked her to get out while she still could. Eloise mistakes the old man to be Jack, but Jack is long dead. When Eloise styles her hair and clothes to look like Sandie, Lindsey finds it extremely familiar and hence happens to follow Eloise. I know, it’s still creepy, cop or not.