«Shredding»
V/H/S 99 segment «Shredding» by Levin brought a fun mix of 90’s feminist punk and suspenseful zombie horror. The method of showing off a past band that is supposed to be similar to the underground feminist punk movement but sounds like a lesser version of the song from the band in Freaky Friday is a choice for sure. Instead of feeling authentic to the sound of the time, it felt like a cringey commercial and started to throw out any immersive quality from the beginning. Great gory details and a shift in tone made the rest of the segment worth watching till the bloody end.
«Suicide Bid» – Photo Credit: Shudder
Slaxx
Romane Denis faces down deadly denim in «Slaxx.»
Credit: Bertrand Calmeau/Shudder
Have a passion for fashion and slashers? This midnight movie about killer jeans will be a perfect fit. Director Elza Kephart bleeds political commentary into this outlandish premise by weaving a subtext about the human cost of fast fashion. Wide-eyed ingenue Romane Denis stars as the naive new employee of a hip clothing corporation’s flagship store. Locked in overnight to prep for the hotly anticipated debut of “super shaper” denim, she and her co-workers must fight for their lives once they learn some clothes can kill. Studded with gory slaughter, goofy characters, and cutting one-liners, this stylish movie is riotous fun.
How to watch: Slaxx is now streaming on Shudder.
Подземелье Оззи
Средняя часть, «Подземелье Оззи» , не очень страшна, но то, чего ей не хватает, она компенсирует явным творчеством и банановым повествованием. История сосредоточена вокруг вымышленного детского шоу «Подземелье Оззи» , причудливой версии детского шоу Nickelodeon « Легенды скрытого храма» . Когда один из детей ранит себя, ее семья решает отомстить безразличному ведущему шоу.
Если бы история на этом закончилась, «Подземелье Оззи» было бы занимательным, хотя и простым рассказом ужасов. Тем не менее режиссер, музыкант, известный как Flying Lotus, думает о вещах получше и попричудливее, и, ничего не выдавая, то, что начинается как басня о мести, превращается в комедию в духе Лавкрафта с покадровыми монстрами, тающими лицами и финальным кадром. это вызывает сюрреализм Дэвида Линча. Это не для всех, но если вы увлечены его странностями, вам понравится.
Deadly Games
Home Alone can’t compare to the home invasion holiday horror of «Deadly Games.»
Credit: Fantastic FEST
Before there was Home Alone, French writer/director René Manzor dared to dream up a kid-centered holiday home invasion that is unapologetically scary. Since its 1989 debut overseas, this festive thriller could not get a US theatrical run. So, it became a coveted treasure for American horror fans, who’d heard of its heady combination of terror, twists, and toys. Mazor’s own son, Alain Lalanne (credited as Alain Musy), stars as a clever boy, who must use all his wits and playthings to survive the night, once a menacing mall-Santa breaks into his home hellbent on homicide. Forget paint cans and Wet Bandits. Manzor’s spin on this story is far darker, zanier, and bolder, making for a movie that’s outrageously funny, truly frightening, and ultimately unforgettable.
How to watch: Deadly Game is now streaming on Shudder.
‘Suicide Bid’ Explained
Written and directed by Johannes Roberts, this short sees Lily (Ally Ioannides), who is trying to enter the titular sorority even though her roommate Hannah (Logan Riley) advises against it. After a brief time-jump, a drunk Lily finds herself in the company of four sorority sisters: Annie (Isabelle Hahn), Helen (Breana Raquel), Imogene (Caitlin Serros), and Lucy (Brittany Gandy). They challenge Annie to spend one night in a coffin at the local cemetery. If she succeeds, she’ll get to enter the Suicide Bid. If she doesn’t, she will have to spend her college life as a loner because that’s the only sorority she has applied for. After getting buried, she can get out by ringing the bell, which is linked to the coffin. For some motivation, Imogene gives her a box that she should open only when she’s on the brink of ringing the bell. And on that note, they lower Lily six feet into the ground and bury her alive.
So, why do the girls choose this form of hazing? Well, according to legend, a girl called Giltine (Chris Page) was buried alive. After a week, when her coffin was dug up, there was nobody inside it. Rumor has it that she was taken to the underworld. That’s why Annie tells Lucy that, while underground, if she hears a knock on her coffin, she mustn’t let that person in because it’s probably Giltine. That said, Annie holds her own for quite a while. But she loses her composure when she opens the box that Imogene gave her, and it turns out to be full of spiders. The girls make it worse by knocking on the coffin, pretending to be Giltine. But then things go from being fun to dangerous as it starts to rain and a couple of police officers force the girls to run away, thereby leaving Lily in that grave, which gets filled to the brim with water.
The following day, when the girls do return to the grave, just like the lore, they don’t find Lily’s body in the submerged coffin. That’s because she has made a deal with Giltine where she’ll be allowed to live (albeit in an undead state, evidently) if she keeps peddling sorority sisters to Giltine. This is revealed when the four girls find themselves in coffins of their own so that they can be dragged into Hell by Giltine. It’s a pretty cool but expected subversion of the lore that seems unrealistic. And it furthers the theme of comeuppance established by the first short by giving Annie, Helen, Imogene, and Lucy what they deserve. Is it a bit harsh? I don’t think so. Because this kind of hazing can lead to death or traumatize the person for life. Ragging or bullying is never “fun.” It can never be. Anyone who partakes in and normalizes such abusive behavior does deserve a spot in Hell (if there’s one).
Even though the Johannes Roberts directorial isn’t high on scares, “Suicide Bid” accurately emulates the look and feel of teenage dramas from the late ’90s and early 2000s. Everything from the casting to the costume and make-up design is pitch-perfect. Once Lily goes into the coffin, the sense of claustrophobia is palpable. And the practical and visual effects used to bring Giltine and the underworld she emerges from is undoubtedly awesome. There’s something about the grainy camcorder look (which is consistent throughout “V/H/S/99”) that gives off the feeling that we shouldn’t be watching this. At the same time, we can’t take our eyes off it because of the brutal mixture of pity and revenge. I think a lot of films have tried to replicate the “snuff film” effect. But “V/H/S/99” is clearly the one that has perfected it.
Revenge
Matilda Lutz fights back in «Revenge.»
Credit: M E S Productions/Kobal/Shutterstock
“Vengence is Hers” is a Shudder collection that offers an array of nail-biting tales about women fighting back with all their might and no regrets. A standout in this section is this critically acclaimed 2017 action-thriller from writer/director Coralie Fargeat. Matilda Lutz stars as an American socialite, who’s living it up as the girlfriend of an obscenely wealthy playboy. That is until a horrid betrayal leaves her battered, broken, and left for dead. Filled with righteous wrath, this party girl hurls herself into a scorching quest not only to survive but also to burn down the men who tried to destroy her. Electric with bone-crunching violence and candy-colored accents, Revenge is as ferocious and feminine as its rampaging heroine deserves.
How to watch: Revenge is now streaming on Shudder.
Производство
Разработка
В июне 2020 года было объявлено, что в разработке находится перезагрузка франшизы V / H / S с четвертой частью под названием V / H / S / 94, написанной Дэвидом Брукнером. Говорят, что фильм повел франшизу в другом направлении, и каждый короткометражный фильм-антология впервые объединялся в единое повествование. Название относится к году, в котором действие фильма происходит, — 1994 году . Проект был совместным производством , Radio Silence Productions , Cinepocalypse Productions, Studio71, Raven Banner Entertainment и Shudder Original Films .
Брукнер, который был режиссером любимого фанатами сегмента «Любительская ночь» в оригинальном V / H / S , должен был стать режиссером, но выбыл из-за обязательств по предстоящей перезагрузке Hellraiser . Точно так же кинематографический коллектив Radio Silence (который также снял короткометражку в оригинальном фильме «31.10.98») был настроен на то, чтобы стать режиссером, но также ушел, чтобы сосредоточиться на предстоящем продолжении Scream .
В августе 2021 года было объявлено, что Грег Андерсон из экспериментальной дрон-метал-группы Sunn O))) будет композитором музыки к фильму .
Съемки фильма
Основная фотография сделана во время пандемии коронавируса COVID-19 . По словам продюсера Джоша Голдблума, производственные группы создавали декорации в отелях и конференц-залах, и «в духе корней панк-рока сериала даже рискнули спуститься в канализацию».
Во время дискуссионной панели Comic-Con @ Home по фильму Голдблум добавил, что создатели фильма «очень аутентично эпохи с этой версией V / H / S «, используя старое видеооборудование, перенос физических лент и цифровые эффекты для создания каждого из них. Отрезок выглядит как любительский ролик из 1990-х. Режиссеры также подробно рассказали о том, как они повлияли на создание каждого короткометражного фильма, цитируя события и видеоматериалы осады Уэйко , погони О. Джей Симпсона за Бронко, нападения Нэнси Керриган и Тони Хардинг и религиозной группы «Врата небес» . Режиссеры Дженнифер Ридер и Тимо Тьяджанто упомянули Видеодром Дэвида Кроненберга и печально известный мондо- шокирующий « Лики смерти» как источники вдохновения, соответственно. Тьяджанто пришел к выводу, что «по иронии судьбы, последний V / H / S , вероятно, будет самым грубоватым».
В интервью The Daily Texan Голдблум и создатели фильма объяснили, как некоторые сегменты достигли ухудшенного внешнего вида VHS. Создатели фильма снимали свои фрагменты со скоростью 29,97 кадра в секунду, чтобы имитировать эстетику съемки на видео. По словам режиссера Хлои Окуно, фрагмент «Штормовой дренаж», вдохновленный фильмом ужасов и документальным фильмом « Темные дни», был снят в цифровом виде, а затем преобразован на пленку и многократно проигран, чтобы намеренно ухудшить качество отснятого материала. Режиссер Саймон Барретт объяснил, как его короткометражка была вдохновлена советским фильмом ужасов 1967 года « Вий» и его желанием снять фильм с предпосылкой того, что кто-то должен присматривать за трупом.
Маркетинг
«Эксклюзивный первый взгляд» на V / H / S / 94 был загружен на YouTube на официальном канале Comic-Con International 27 июня 2021 года после интервью за круглым столом с продюсерами и режиссерами. В коротком клипе был отрывок из фрагмента Хлои Окуно «Storm Drain».
Первое официальное неподвижное изображение фильма было выпущено через Bloody Disgusting 9 сентября 2021 года, чтобы продвигать его объявленную мировую премьеру на Fantastic Fest 2021. Неделей позже IGN представил эксклюзивный официальный трейлер фильма, которым затем поделились Shudder и Чертовски отвратительно на их соответствующих торговых точках. В том же месяце кинокритики и влиятельные лица фильмов ужасов получили посылку от Shudder по случаю празднования его программы «61 день Хэллоуина». В комплект поставки входила промо-обложка VHS для V / H / S / 94 с фальшивой кассетой, содержащей леденцы на тему Хэллоуина.
4 октября 2021 года Shudder выпустили небольшой рекламный ролик из сегмента «Штормовой дренаж» в преддверии выхода фильма.
Измельчение
К сожалению, худшая запись в В/Х/С/99, Измельчение, — первое, открывающее антологию, и оно настолько ужасно, что у вас может возникнуть соблазн выключить все это. Не. Это история, в которой задается вопрос: «Что, если No Doubt преследовали и убили призраки метал-группы Kittie?» Это рассказывает о четырех музыкантах, которые исследуют тайну ужасной смерти другой группы в заброшенном музыкальном клубе. место проведения. Вооружен удобной видеокамерой и множеством неприятных личностей и взглядов, которые могут их раздражать. в любую эпоху эти музыканты вскоре понимают, что нехорошо высмеивать трагическую кончину их мюзикла. братья.
Измельчение в маленькой голове нет свежих идей; сценарист и режиссер Мэгги Левин просто хочет показать, что она может подражать поп-року конца 90-х. группа выглядела и звучала как, и противопоставляет ее тому, как выглядела и звучала хэви-метал группа середины 90-х. нравиться. Ужас остается почти запоздалой мыслью, поскольку Левин буквально швыряет в стену все, что угодно, включая искусственные конечности и едва заметные внутренности, чтобы посмотреть, сработает ли это. Это не так, и вам остается задаться вопросом, почему эта история вообще существует. Это не страшно, это не весело и ничего не добавляет к антологии. Статический экран был бы лучше (и поскольку Полтергейст так хорошо продемонстрированный четыре десятилетия назад, страшнее).
Rift
Want something uniquely chilling? Then check out this 2017 Icelandic thriller set in a frigid and frightful landscape. Written and directed by Erlingur Thoroddsen, Rift follows a man (Björn Stefánsson) to a remote cabin, where he hopes to help his distraught ex-boyfriend (Sigurður Þór Óskarsson) and maybe find some closure over their breakup. However, their reunion is rattled by a series of strange events that suggest they aren’t alone. Something is in the darkness, watching and waiting. This fantastic film lures you in with beautiful vistas and a slow-burn pace, then spirals into scares sure to linger like a cold shiver down your spine.
How to watch: Rift is now streaming on Shudder.
Ozzy’s Dungeon (segment 3)
Ozzy’s Dungeon is the weirdest segment in V/H/S/99…and is likely to be the biggest point of contention in this V/H/S/99 review. I can see it ranking at the very top of some people’s lists. The reason it isn’t ranked higher here is because I think the best V/H/S segments are either scary or funny. Ozzy’s Dungeon is never really either. It does have a crazy premise with an off the rails ending though. And that makes it a good inclusion in the V/H/S series.
After an accident on the set of a 90’s Nickelodeon type game show leaves a little girl disfigured…the family of the girl kidnaps the show’s host and tortures him with a replica set in their basement. That’s a solid premise…but it isn’t the point of the story. The gameshow’s claim is that anyone who wins the show can have a wish granted by someone named Ozzy. The family wants to find the secret behind Ozzy and get their daughter her wish. These two different aspects of the story don’t really work together. Total focus on the revenge aspect would have made for a stronger segment. As it is…the ending does go a bit wild, and the very ending may be worth meshing the ideas together for some.
Бросать
|
|
Конор Суини в роли самого себя |
|
|
«Террор»
|
«The Gawkers»
V/H/S 99 segment «The Gawkers» by MacIntyre felt incredibly uncomfortable in the worst ways for the majority of the time. The concept just felt overused, and the ways in which the Greek myth was used felt half-assed and as if the creator watched a depiction of Medusa and said, «Hold my light beer; I can make this a tad more sexist.» While it was taking into account the wonders of advancing late-90s technology, the horror went in a direction that did it a huge disservice. It doesn’t matter if the character ends up as a monster; they still deserve some semblance of personality or intent.
«To Hell and Back» – Photo Credit: Shudder
4 Freeway and Freeway II: Confessions of a Trickbaby
FREEWAY (1996) | Official Trailer | HD
Watch this video on YouTube
Directed by Matthew Bright and starring Kiefer Sutherland, Reese Witherspoon, and Brooke Shields, among others, the 1996 movie Freeway, inspired by the fairy tale “Little Red Riding Hood,” is not typical of most of the films on this list. The others were shot on low budgets and featured casts and crews that are not on Hollywood’s A-list.
Despite its dark comedy, the movie contains elements both of horror and suspense. Joe Leydon, who reviewed the picture for Variety, characterized it as roadkill, an apt description of the plot: psychiatrist Bob Wolverton, who represents the wolf, is a serial killer, while 16-year-old Vanessa is Little Red Riding Hood. After Vanessa shoots and robs her would-be killer, she steals his car, but he survives his wounds. Lots of gore ensues.
Overall, the sequel, Freeway II: Confessions of a Trickbaby (1999), was not well-received. Also directed by Bright, it is based on another fairy tale, “Hansel and Gretel.” Freeway II struck reviewer Jason Korsner as “perhaps the most gratuitously violent and vulgar road-movie imaginable.”
In place of Gretel, we have White Girl (Natasha Lyonne), a teen who’s imprisoned for 25 years for armed robbery. She and her cellmate, lesbian lifer Cyclona (Maria Caledonio), a mass murderer, escape together, only to run into the movie’s version of Hansel, Sister Gomez (Vincent Gallo), a transwoman nun. Lots of gore ensues.
2 Saw Franchise
Saw (2004) Official Trailer #1 – James Wan Movie
Watch this video on YouTube
In 2004, James Wan’s Saw was released to revolt and terrify thousands of moviegoers and earn over a hundred million dollars worldwide. The movie earned mixed results from critics. Those who favored the film described it as having a compelling mystery and a satisfying ending (Trace Thurman) and a sure charm (Shaun Monroe); as “fine and dandy nonsense” (Matt Soergel); and as “impressively loathsome and extravagantly twisted” (Peter Bradshaw).
Others dismissed the picture as “cruelly empty and infantile” (David Germain); as having “more high concepts stuffed into its 100 minutes than it can handle” (Mike Goodridge); as “bloody sick” (Derek Malcolm); and as “dumber than a box of rocks” (Scott Tobias).
While the franchise certainly isn’t for everyone and has its faults (several critics consider the movies that followed the initial one of the series to be badly flawed), the fact that there are nine installments and that the franchise has kept audiences on the edges of their seats all the way to the present (the last installment to date was released in 2021) suggests that the franchise works for quite a few others.
В ад и обратно
Последняя запись в антологии. В ад и обратно, имеет самый большой размах с точки зрения масштаба и замысла, поскольку переносит зрителей в другое измерение: ад. История начинается с того, что два режиссера-документалиста ведут хронику сеанса в подвале, призванного вызвать демона из ада, чтобы вселиться в тело молодой женщины в канун Нового 1999 года. Дела идут наперекосяк, и два режиссера оказываются в буквальном аду, отчаянно пытаясь найти выход.
Что больше всего впечатляет в этой записи, так это то, как режиссеры Джозеф и Ванесса Винтер убедительно оживите загробную жизнь посредством эффективного использования теней, ракурсов камеры и впечатляющих практических последствия. Жители Ада достаточно гротескны, и есть пара демонов, которые даже заткнули рот этому измученному зрителю ужасов. В финале есть отличный комический поворот, который можно сделать только в формате короткометражного фильма.
‘Ozzy’s Dungeon’ Explained
Directed and co-written by Flying Lotus, along with co-writer Zoe Cooper, in this short, we follow the titular game show where kids seek to complete the tasks thrown at them (sometimes literally) by the Host (Steven Ogg). Whoever wins will get a chance to ask for anything they wish for, and it will be fulfilled. But the show is apparently canceled after one of the contestants, Donna (Amelia Ann), gets horribly injured, which leads to public outrage by her mother, Debra (Sonya Eddy). The scene then shifts to Debra’s basement, where the Host is being held captive by her and her family. In order to make it out of there alive, the Host has to complete a replica of “Ozzy’s Dungeon,” which is equipped with actual feces and obstacles that will cause him bodily harm. The Host obviously doesn’t succeed, and Debra proceeds to kill him by injecting some kind of acid into his veins.
In an attempt to save himself from death, the Host says that he can still grant Donna’s wish. Debra accepts this offer on Donna’s behalf, and the Host leads both of them—along with the father and the brother, Marcus (Jerry Boyd) and Brandon (Charles Lott Jr.), respectively—into a cave located behind the stage on which “Ozzy’s Dungeon” used to take place. After traversing through its dark corridors, the five of them arrive in a room where a plus-sized woman – who is Ozzy (Stephanie Ray) herself – is lying on a table and is surrounded by cultists. The Host urges Donna to tell the woman what she wants. Soon after, the woman starts howling. Her belly opens up, and out of it emerges a massive tentacled monster that burns everyone’s faces off, including Donna’s whole family. Debra (who specifically told Donna to ask for riches and a new car) keeps asking Donna what she asked for while she leers at the camera.
First and foremost, the tidal wave of nostalgia that hit me while watching “Ozzy’s Dungeon” was surprising. I don’t know the precise game show that Flying Lotus, Zoe Cooper, and the rest of the team were looking to reproduce. But it really reminded me of “Legends of the Hidden Temple,” which aired between 1993 and 1995, and I used to watch it religiously. Although I was just a kid back then, looking back at it now, I can address the racist undertones in every element of that show. If you go to your Google search or Twitter and simply type in “Legends of the Hidden Temple racist,” you’ll find more than a couple of stories on that topic. “Ozzy’s Dungeon” harkens back to that era of TV by literally showing the Host rooting for the White participant while expressing disappointment upon seeing Donna, who is African-American, take the lead. Her experience maims her physically, which is similar to the permanent mental or physical scarring of her real-life counterparts.
All that said, “Ozzy’s Dungeon” doesn’t take the easy path of saying that the Host and the organizers are to blame for the contestant’s horrors. The parents are responsible too for sending their kid to be ridiculed in front of hundreds of thousands of people, and for what? The chance of earning some money and fame? So, although Debra torturing the Host seems like an extension of the anthology film’s revenge theme, the actual revenge is Donna getting back at her parents as well as the Host for ruining her life. In addition to that, since “Legends of the Hidden Temple” was often compared to “Indiana Jones,” the alien/monster melting the faces of the people in the dungeon seems like a reference to the face-melting of the Nazis in “Raiders of the Lost Ark.” And it’s not a cheap reference. The practical effects, the visual effects, the gore, the lighting, the camerawork, the sound design, everything is on point. So, major props for that to Flying Lotus and his team.
Shredding (segment 1)
V/H/S/99 gets off to a bit of a rocky start with Shredding. An annoying punk rock group who decides to film a music video in a location where another band died years earlier. It takes too long to get the fun going. They probably did this to ensure you would dislike most of the members of the band before heads start to roll…but they accomplish that in the first thirty seconds. Everything else is just waiting around for bad things to hopefully happen to them. Eventually they do and the story becomes much more fun…but for a comparatively short amount of time. If the production had flipped the amount of mayhem for the amount of annoying buildup…they’d have had it.
Торренты
|
‘V/H/S/99’ Post-Credits And Interludes Explained: Is Mabel Going To Return From Hell? What Does Brady’s Stop-Motion Animation Story Mean?
If you stick around all the way to the end of the credits, you get to see two things (well, one’s just an audio clip). Firstly, you hear the cultists from “To Hell and Back” calling Mabel’s name. That means they’ve seen Troy’s writing in the book, and they probably think that she’s some kind of God. But does that mean she’s going to make a comeback? Well, as per the rules and circumstances, yes and no. Mabel has technically been killed in Hell. If she’s partially alive, maybe she can return, but she’ll be injured. If the cultists have prepared another vessel and if Mabel is partially alive, maybe her soul can return while her body stays in Hell. And, worst case scenario, the demon holding onto her soul and body is going to be pulled into the Earth, and it’s going to wreak all kinds of havoc. Since “V/H/S/99” has an ongoing theme of comeuppance, maybe that demon will kill all the cultists and inadvertently deliver justice for killing Troy and Nate.
Secondly, we see the final chapter of Brady’s stop-motion animation, where the tank is operated by Johnson and runs over the Commanding Officer. Yes, instead of an overarching story, we get these snippets from Brady’s work as interludes. The story starts with the Commanding Officer having an argument with the laziest officer on his team, i.e., Johnson, who then proceeds to manhandle a tank and trample four of his team members. Since that bit precedes “Shredding,” which is about two bands with four members each getting killed, it clearly alludes to that aspect of the plot. Before “Suicide Bid,” we see another section of Brady’s stop-motion animated story where a paratrooper lands on the ground and walks over a red piece of paper. While he’s looking at the enemy, the red paper turns into a pterodactyl and eats the paratrooper. That can be a reference to the abrupt death of Lily, with the pterodactyl representing the sorority sisters or Giltine. In the third short, we see Brady’s soldiers going up against two giant monsters. Out of them, a guy named Johnson gets his legs separated from his body. Since the damage to Donna’s leg is an integral part of “Ozzy’s Dungeon,” it can be a reference to that occurrence. Also, one of the soldiers probably calls the creature who kills Johnson a “rat monster,” which can be a callback to Raatma from “V/H/S/94.” And the final short is of a soldier looking at two soldiers kissing. As that’s followed by “The Gawkers,” it clearly hints at the voyeurism of that story. Going by that logic, Johnson running over the Commanding Officer is just the film’s way of tying up that loose end and bringing “V/H/S/99” to a close.
5 Red Room and Red Room 2
Shin akai misshitsu (heya) Red Room 1999 Trailer
Watch this video on YouTube
Daisuke Yamanouchi’s Red Room (1999) has a simple premise: four candidates for a million-dollar prize compete against one another to become the survivor of the escalating torture they impose on each other inside a locked room. Dave Jackson, who reviewed the movie for the Mondo Exploito website, found that, initially, the torments challenged the players’ personal limits. Soon, however, the characters began to experience sexual humiliation, degradation, and physical pain. The action, he adds, although perverse, was offset to some degree by the movie’s “absurdity and unabashed goofiness.”
The 2000 sequel, Red Room 2, offered more of the same. Although reviewer Alex Davis had not seen Red Room, he found the sequel less gory than its predecessor is said to have been. He was surprised, he said, that “many of the tasks were more based on psychological than physical torture,” the movie mixing physical pain and trauma with sexual abuse. What intrigued him most, Davis recalls, was the strategy of the players, as he sought to anticipate “who will win, who will form allegiances,…and what will they do.”
Стоит потратить немного времени (но пропустите плохие моменты)
V/H/S/99 — Официальный трейлер | Содрогающийся оригинал
Хотя он никогда не достигает высот оригинала Крипшоу, В/Х/С/99 по крайней мере, лучше, чем некоторые из его предшественников, и достаточно хорош, чтобы погружаться и выходить из него, когда он стримы на Shudder. Большинство представленных короткометражных фильмов обладают достаточным количеством визуальных эффектов, остроумия и искреннего страха, чтобы считаться хорошими кандидатами, чтобы скоротать время в многолюдном жутком сезоне, полном Улыбкас и Варварс.
Не жаждите наказаний, а вместо этого пропускайте Измельчение. Простить Самоубийственная ставка за его поверхностных персонажей и наслаждайтесь клаустрофобными визуальными эффектами. Примите безумие Подземелье Оззи и чудовищный финал Зеваки. И наслаждайся Ад и обратно и его успешная попытка сделать побег из ада одновременно страшным и забавным.
В/Х/С/99 сейчас транслируется на Shudder.
Зеваки
Предпоследняя запись, Зеваки, является самым успешным из всех, потому что он лучше всего использует свою короткую 20-минутную продолжительность, рассказывая простую историю «будьте осторожны со своими желаниями». В безымянном пригороде пятеро мальчиков-подростков, занятые мыслями о девочках, американский пироги Limp Bizkit, одержимые симпатичной молодой соседкой по соседству. Они замышляют установить веб-камеру, чтобы шпионить за ней, но получают больше, чем рассчитывают, когда просматривают отснятый материал.
Это простая история, но у режиссера Тайлера Макинтайра на уме нечто большее, чем просто обычный короткометражный фильм ужасов. Не вдаваясь в слишком академический подход, Зеваки рассматривает токсичный мужской взгляд на рубеже 21-го века и преломляет его, привнося неожиданный древний предшественник, чтобы противостоять новым способам, которыми современные технологии позволяют мужчинам эксплуатировать женщин. Зеваки также очень забавен, поскольку он передает во всех ужасных деталях особенности манер, жаргон и вкусы среднего американского мужчины в 1999 году, что представляет собой совершенно другой вид ужаса.
Рецензия на фильм «ЗЛО»
Нельзя сказать, что фильм «ЗЛО» сильно понравился критикам. Однако у него есть положительные стороны, которые «цепляют» любителей ужастиков. Так, одним из плюсов ленты можно с уверенностью назвать саму концепцию, идею – различные короткометражки, объединённые в фильме основным сюжетом, смотрятся на одном дыхании. Некоторые из них немного затянуты, некоторые излишне трешевые, но постепенно фильм зрителя затягивает.
Самой сильной короткометражкой, пожалуй, является «Ночь любителя». Актриса, воплотившая на экране образ взбесившейся девушки, жестоко убившей парней, с которыми они пришла в номер мотеля, постаралась на славу. Героиня получилась очень харизматичной, от которой по кожу бегут мурашки. Особенно хорошо удалась сцена на лестнице.
Вторая короткометражка могла бы получиться впечатляющей, если бы не слишком затянутое начало – из-за этого к кульминации зритель уже находится в сонном состоянии и даже не способен нормально воспринимать происходящее на экране.
Сюжет короткометражки «Вторник, 17-е» слишком странный: непонятное существо, которое увидеть можно только через объектив видеокамеры, убивает людей, при этом существо на камере отображается в виде помех. Не впечатляюще.
А вот следующая короткометражка намного лучше – она даже вызывает страх.
Одной из самых слабых получилась последняя короткометражка, совершенно не страшная и несколько глупая.
8 Men Behind the Sun & Its Three Sequels
Watch this video on YouTube
Men Behind the Sun (1988), directed by T. F. Mou, is about violence, not sex. A TV Tropes review of the film calls it disturbing in its depiction of the Imperial Japanese Army’s Unit 731, which during World War II conducted “medical research and biological/chemical weapon experiments on captive human subjects,” often in nauseating detail. However, the movie’s scenes are not based on historical accounts of the atrocities. Its basis is a serialized novel that ran in a Japanese Communist Party newspaper of “questionable” reliability, and its reputed facts are “dubious.”
Although the picture may not be based on facts, it prompted three others, Laboratory of the Devil, Narrow Escape, and Black Sun: The Nanking Massacre, each of which portrays additional atrocities and Japanese war crimes, including the removal of a well-developed fetus from the belly of a pregnant woman, the beheading of a man, and a number of bloody, disgusting experiments.