Полночь midnight

Asian wiki - midnight (2021)

Содержание/сюжет

Ночью на пустынной улице молодой человек на минивэне предлагает девушке подвезти её. Когда она отказывается, он убивает её, причём в минивэне оказывается ещё один труп. Затем он сам вызывает полицию, представляясь свидетелем убийства, якобы совершённого иностранными рабочими.

Слабослышащая девушка Кён Ми работает в колл-центре и общается с клиентами с нарушением слуха. Однажды поздно вечером по пути домой она встречается с мамой (также слабослышащей) и, попросив её подождать, оставляет машину на парковке. Незадолго до этого по той же улице возвращалась домой Со Чон Ын, младшая сестра охранника Чон Така, которую преследовал убийца. Возвращаясь к маме, Кён Ми слышит в переулке стоны и находит там раненую в живот Со Чон Ын, однако вновь появляется убийца в кепке и медицинской маске и пытается схватить Кён Ми. Та с трудом убегает от преследователя, а затем они вместе с матерью вызывают полицию «тревожной кнопкой». Появляется убийца в костюме, делая вид, что он ищет свою сестру: поскольку Кён Ми не видела его лица за маской, она не узнаёт его.

В переулке полиция не находит раненую девушку, поскольку убийца успел перенести её в свой минивэн. Кён Ми с матерью и убийцу привозят в полицейский участок, все они дают показания как свидетели: так, убийца утверждает, что видел в переулке убегающего человека в маске. Убийца смотрит листок с показаниями Кён Ми, чтобы узнать её адрес. В участок врывается Чон Так, требуя начать поиски его пропавшей сестры. Мать Кён Ми замечает у убийцы смартфон с фотографией девушки, причём ранее у него в руках был другой смартфон. Убийца видит, что мать что-то заподозрила, и угрожает ей ножами, которые лежат у него в сумке. Из показаний Чон Так понимает, что Кён Ми видела именно его сестру. Когда полицейские отвлекаются на буянящего старика, убийца пытается ножом убить Чон Така, признаваясь ему, что это он ранил его сестру. Когда прибегают полицейские, убийца делает вид, что Чон Так стал допрашивать его и в итоге набросился на него. В результате Кён Ми с матерью уходят из участка, но и убийцу отпускают.

Позже той же ночью убийца приходит домой к Кён Ми, чтобы расправиться с ней, её мать перед этим как раз выходит из дома. Кён Ми с трудом удаётся покинуть дом, выпрыгнув из окна, при этом она отправляет сообщение Чан Таку, который спешит на помощь. Однако когда на улице Чон Так настигает убийцу и Кён Ми, убийца предлагает ему сделку: если Чон Так спасёт Кён Ми, его сестра погибнет, если же он хочет вернуть сестру, он должен оставить Кён Ми. Чон Так выбирает жизнь сестры, однако убийца обманывает его, не сообщая её местонахождение. Кён Ми удаётся вновь вырваться, и погоня продолжается по улицам города. В переулке, где стоит минивэн убийцы, Кён Ми натыкается на раненую Со Чон Ын, выбравшуюся из машины

Кён Ми отвлекает внимание убийцы на себя и вызывает полицию «тревожной кнопкой». Со Чон Ын спасают, но прибывший на место Чон Так, как и мать Кён Ми, понимают, что Кён Ми по-прежнему в опасности

Тем временем Кён Ми пытается спастись от убийцы на людной пешеходной улице, однако никто не спешит ей помочь, а когда убийца утверждает, что это его сестра, помогают убийце. Он заводит девушку в тёмный переулок, намереваясь убить, однако подоспевший Чон Так вступает с ним в драку. Убийце удаётся ранить Чон Така, и он решает убить мать девушки. На оживлённой улице он подходит к матери Кён Ми, но в этот момент сама Кён Ми с ножом убийцы в руке подбегает к нему и врезается в него на полной скорости. Убийца говорит ей, что она направила нож не той стороной и ранила сама себя в живот. Окровавленная Кён Ми падает, но в результате нож остаётся в руке убийцы, и вокруг собирается толпа людей. Вызывают полицию, и убийца, понимая, что ему теперь трудно выйти сухим их воды, пытается наброситься на Кён Ми с ножом, однако полиция расстреливает его.

В эпилоге выздоровевшая Кён Ми с матерью и Со Чон Ын с братом встречаются вместе у моря, куда они приехали отдохнуть.

The Bad

It goes without saying, because a lot of the movie is silent, there are lots of jump scares, which I hate. I understand some jump-scares are necessary for this genre, but I felt like it went overboard. I know that may sound contrary with some of the good things I said before with its auditory elements, but it’s just the balance that I wasn’t quite satisfied with, so don’t let that take away from how good it was in that sense.

Also, one of the biggest things that thriller and crime movies need to get down are logic and continuity. This wasn’t a major flaw in <Midnight>, but there were a few that stood out. For example, letting the suspect go without even checking the CCTV at the police station. It’s scenes like this and some others that makes normal civilians seem so dumb and gullible. It lacks in the realistic realm in this way.

And lastly, the ending was pretty unoriginal and predictable, and there were slight moments of forced emotional scenes out of nowhere.

Verdict

All in all, <Midnight> was one of the best thriller/chaser movies I’ve seen recently. The acting was phenomenal by everyone, especially Jin Ki-Joo and Wi Ha-Joon, and the cinematography and auditory elements of the film was incredible. If you are a fan of Korean thrillers, this is one that you need to check out.

Ticket Price Value: $13

(Ticket Price Value is the price I would pay to watch the film again for the first time)

**Follow the Eon Talk Facebook page for more Korean movie content! ☞ @eontalk

Watch the Video Review:

Related Films (Click to View):

  • Deliver Us From Evil (2020)
  • The Witness (2018)
  • By Quantum Physics: A Nightlife Venture (2019)

DisclaimerPlease keep in mind this review is composed of solely my own opinions, and should be taken with a grain of salt. I am in no way a professional writer, nor have I majored or studied journalism. This is for informative entertainment purpose only, representing my personal views. I do not own the images and/or videos used in the review. No copyright infringement intended.

Post Views:
20,647

The Good

The movie doesn’t waste any time and gets very suspenseful from the get-go. From the first 5 minutes, it’s very thrilling, and as mentioned, the film released in theaters and on a Korean streaming service simultaneously. However, I must say, this type of thriller is so, so much better in-theaters. There are movies like <Sweet and Sour> that released on Netflix that I think are good watching at home and on the small screen. And then there are movies like this that’s 10 times better on the big screen with the booming audio.

Also as mentioned, there aren’t A-list actors in this, but don’t let that take anything away from the performances. The acting in this was phenomenal. Wi Ha-Joon’s psychopathic acting was chillingly good, and he really seemed like a psycho in the antagonist role. This was my first time seeing him act, but I can’t say enough good things about him. He kind of reminded me of Park Seo-Joon and Kim Young-Kwang, like a mixture of them, but of course with his own charms as well. He’s definitely an actor I’ll be looking out for in the future.

Furthermore, Jin Ki-Joo was also exceptional in this as well. She was in the film <Little Forest> before, but didn’t really shine as brightly in that, in my opinion. However, in this, she absolutely killed it. There was nothing to complain about her portrayal of the hearing impaired protagonist, and it’s her and Wi Ha-Joon’s acting that made the film go from a good one, to a great one.

Moreover, the film did a really good job at portraying the difficulties of hearing impaired people. For example, the portrayal of real life situations like how having a meal with other colleagues is so much more difficult and different, and not being able to hear what others are saying of you can be so hurtful.

These real-life examples were good, but what made the film great on another level is its use of auditory elements to enhance these portrayals. Even from the trailers you can get a slight feel of this, as the use of audio was so good. The movie goes silent often to get the audience to understand the hardships of hearing impaired people, which made the situations so real. Sometimes, you don’t need thrilling music or sound effects; silence is the scariest, as shown here. But when the BGM was there, it added to the effect and made it even better, not taking away from the overall flow of the film. And that combined with the camerawork it had, the movie was one of the best thrillers I’ve seen recently.

The movie was full of suspense and thrill, but it also had light and humorous scenes in the beginning to keep it from being too serious, and giving it character. I especially appreciated this, as this was when the character development took place, and you really understand the personalities and traits of the characters.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
КиноЭкспресс
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: